Wedstrijden > Good Luck 3 - Zevenbergen 2

Datum: 28 november 2015
Tekst: Maarten Kreeft

Twee keer twintig is ook veertig

Op 28 november stond de wedstrijd Good Luck 3 - Zevenbergen 2 op het programma. Alle voortekenen waren zeer goed voor een goed resultaat.

De bezetting was weer zeer goed, er was weer een blik met smoezen open gedaan om niet te hoeven meespelen. Speciaal voor Kreeft was de wedstrijd in Dirksland georganiseerd, zodat hij een keer geen ruzie hoefde te maken met zijn vrouw over wie de auto mocht hebben. Helaas had Kreeft het briefje niet al te best gelezen en stond hij toch in Sommelsdijk. Met het motto 'ik ben er nu toch' heeft hij meegedaan aan het karatetoernooi. Het schijnt dat hij in de zware klasse met de beker ervandoor is gegaan.

Ook Harm was er niet. Hij zou er eerst wel zijn, maar vanwege zijn nieuwe hobby heeft hij toch op het laatste moment af moeten zeggen. Harm heeft namelijk een nieuwe hobby: Het bijwonen van babyshowers. Hij had lucht gekregen dat er voor Laura een babyshower was georganiseerd en had zich direct aan het gezelschap toegevoegd. Harm, van Laura nog bedankt voor alle attenties en het opeten van de halve taart. We zullen het nooit vergeten. Heeft u binnenkort nog een babyshower of kent u iemand die binnenkort een babyshower heeft, Harm houd zich aanbevolen.

Anderen afwezigen hadden gelukkig validere redenen. Clarinda bijvoorbeeld heeft haar diploma gekregen en moest deze boven haar bed ophangen deze zaterdag. Andre bijvoorbeeld moest optreden met zijn theatergroep 'S&P' en was op Brabanttoer deze dag.

De wedstrijd begon ook wat later trouwens. Dat was geheel te wijten aan de inflexibiliteit van Arnold en Jacco, de coaches van de B1. Hun team moest en zou namelijk perse met bal nr 5 spelen en die was niet beschikbaar in de Gooye. Het spreekwoord 'roeien met de riemen die je hebt' hebben Arnold en Jacco niet begrepen. De basketbalvereniging die voor ons in de hal speelde hadden namelijk nog aangeboden ons met een basketbal te laten spelen. Maar helaas, het was niet goed genoeg. Gelukkig waren Marco en Gijsbert zo flexibel om alsnog voor bal nr 5 te zorgen.

Al met al liep dit wat vertraging op, waardoor er voor de wedstrijd niet zoveel tijd overbleef. Voorgesteld werd om 2x25 te gaan spelen, maar de coach van de tegenstander had een beter idee. Hij had allang gezien hoe sportief en atletisch de spelers van Good Luck 3 waren en dacht dat 2x20 nog beter zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan.

Die 2x20 minuten spelen is ons uitermate goed bevallen. Er kwamen acties voorbij die je bijna niet kon geloven. De energie van 60 minuten werd in 40 minuten gepropt. Hier hadden we veel eerder mee moeten beginnen. Bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen PKC. Dan hadden we maar met 0-15 verloren ipv 1-21.

Besloten is dat we het resterende seizoen alleen nog maar wedstrijden van 2x20 minuten zullen spelen. Dit betekend voor iedereen dat we een uur later verzamelen dan op het briefje staat.

Het was weer hartstikke gezellig! Komende weken zijn we even vrij, om 19 december speeld het derde uit bij DSO in Klundert.