Wedstrijden > Good Luck 2 - PKC 9

Datum: 28 november 2015
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 walst over PKC 9

Na de zeer overtuigende en mooie overwinning van het eerste team was het de beurt aan de reserves. Vooraf werd benadrukt dat er geconcentreerd en scherp begonnen moest worden. Zeker omdat het in de Gooye moeilijk is om je rustig voor te bereiden.

Het lijkt er sterk op dat Ingmar zijn vorm weer begint terug te krijgen want het duurde slechts enkele minuten voordat er een voorsprong op het bord getoverd werd. Bij een stand van 3-1 moest er toch worden omgeschakeld van de heren in de rebound naar de dames in de rebound. Dat dit een goede keuze was bleek uit een ruststand van 12-4.

Met mooie passes en goed afgemaakte kansen werd het PCK ook in de 2e helft bijna onmogelijk gemaakt om lekker te korfballen.

Het enige smetje op deze wedstrijd was dat de na een half jaar blessureleed de ingevallen Maaike van Welsenis opnieuw geblesseerd uit moest vallen. Het ziet er helaas naar uit dat het weer een aantal weken gaat duren voordat ze hier weer van hersteld is.!

Met nog zo'n 5 minuten op de klok werd nog even aangezet om de mijlpaal 20 doelpunten voor te bereiken. Het was in de voorlaatste minuut dat dit het geval was en de ontlading was groot toen de scheidsrechter bij een stand van 20-7 voor het laatst op de fluit blies.

Met deze uitslag en met name de manier waarop deze tot stand is gekomen heeft het tweede zich kandidaat gesteld voor het kampioenschap en is de doelstelling van bij de beste 3 eindigen deze zaal nu dus echt bijgesteld!