Wedstrijden > RWA 5 - Good Luck 2

Datum: 19 december 2015
Tekst: Adwin Krijger

Koploper Good Luck 2 wankelt maar blijft overeind

Na de zeer overtuigende 20-7 overwinning van het 2e op PKC hebben we ook openlijk gesproken over het kampioenschap en onze ambitie om bij de bovenste 3 te spelen bijgesteld.

Vandaag de wedstrijd tegen de nr. 3 van de ranglijst RWA. RWA staat 1 punt onder ons en wij hebben ook nog een wedstrijd minder gespeeld. We zouden dus bij een overwinning goede zaken doen in de strijd om de titel.

Het werd een moeilijke wedstrijd waarin we onszelf keer op keer in lastige situaties brachten doordat we te vaak verkeerde keuzes maakten in de rebound. Te snel schieten bij de verkeerde rebound, te vaak schieten als het helemaal niet kon. Het was te onrustig, er was overduidelijk druk door het besef dat het dit jaar maar eens moet gebeuren.

Half in de eerste helft kwamen we hierdoor 6-3 achter maar door vier doelpunten op rij gingen we met een 6-7 voorsprong de rust in.

Na rust ging het redelijk gelijk op maar scoorden de RWA-ers 2x en via 8-7, 8-8 en 9-8 werd het 9-9. Vanaf dit punt weer een onrustige fase voor Good Luck waarin RWA 3x op rij scoorden en er een voor hen comfortabele 12-9 voorsprong op het bord kwam. Deze stand stond er drie minuten voor het einde van de wedstrijd nog steeds en het leek er toch echt op dat we de eerste verliesbeurt van dit seizoen gingen maken.

Door een uiterste krachtinspanning werd er nog 3x gescoord waarbij de laatste doorloopbal viel op het moment dat de scheidsrechter eigenlijk al af wilde fluiten 12-12!

Punt gewonnen door een enorme wil om te winnen, doorzettingsvermogen en vertrouwen in eigen kunnen. Punt verloren wat eigenlijk niet had gehoeven bij meer geduld en goede rebound.

Resultaat is dat we nog steeds ongeslagen zijn alleen moeten we de koppositie nu delen met Nikantes 4 en tegen deze ploeg spelen we de volgende wedstrijd op 9 januari.

Kortom we zijn blij met deze prestatie! Goed gewerkt jongens... en meiden!