Wedstrijden > Good Luck 2 - Nikantes 4

Datum: 9 januari 2016
Tekst: Adwin Krijger

Koploper Good Luck 2, door uitstekende teamprestatie alleen aan kop!

Na de mooie en enigszins onverwachte overwinning van Good Luck 1 op KVK was het de beurt aan Good Luck 2 in de wedstrijd tegen medekoploper Nikantes 4 uit Hoogvliet.

Zoals eigenlijk al het hele zaalseizoen werd vrij snel in de wedstrijd duidelijk dat het geen gemakkelijke wedstrijd zou worden en dat Nikantes niet voor niets ook bovenaan de ranglijst staat.

Echter... bij Nikantes werd het spel vooral gemaakt door 2 heren die het scorend vermogen moesten leveren geholpen door een aantal goede vooral steunende dames.

Bij Good Luck is het echter het gehele team wat de prestaties neerzet, is het de ene week de ene speler die uitblinkt de weer erop is het weer iemand anders die beslissend is.

De wedstrijd tegen Nikantes ging lange tijd gelijk op, de rust stand was 5-6 in het voordeel van Nikantes. Na rust trok Good Luck het initiatief naar zich toe en pakte het de terechte voorsprong van 8-6. Het leek nog even spannend te worden doordat Nikantes terug kwam naar 8-7. Toch waren we in deze fase van de strijd zeker de betere ploeg en mede door de uitstekende invallende wissels werd het beslissende doelpunt gemaakt door good old Petra v/d Valk 9-7. Het verzet was gebroken en Good Luck 2 liep uit naar een eindstand van 11-7.

Zoals gezegd een uitstekende teamprestatie waarbij de gewisselde spelers zeker net zo belangrijk waren als de invallers. Iedere speler deed zijn of haar werk prima en doordat de accenten door de wissels iets anders werden ingevuld konden we de overwinning binnen halen.

Volgende week zaterdag opnieuw een lastige wedstrijd, thuis tegen Nexus 3 waar uit in Schiedam een mooie 10-11 overwinning werd behaald.