Wedstrijden > Good Luck 2 - Nexus 3

Datum: 16 januari 2016
Tekst: Adwin Krijger

Tegenstanders geïmponeerd door sfeer in Staver

Opgezweept door het vele publiek, de muziek, de spelers van de teams v/d week en Good Lucky de Leeuw kwam Good Luck tot een historische zege van 33-5 tegen Melmac uit Tilburg.

Na deze unieke prestatie was het de beurt aan Good Luck 2 om de koppositie in de poule te verdedigen. Eerder deze middag won concurrent Nikantes van RWA en dus moest er gewonnen worden om de twee punten voorsprong te behouden.

De heenwedstrijd tegen Nexus was erg lastig. In Schiedam liep Nexus in het eerste kwartier gemakkelijk uit naar een 6-1 voorsprong. Uiteindelijk werd na hard werken in de laatste minuut toch de overwinning gepakt door de rood witten. De punten gingen met 10-11 mee naar Menheerse.

De verwachting was dat we opnieuw een hele kluif zouden krijgen aan dit team maar waarschijnlijk door de sfeer in de Staver en de gala voorstelling van Good Luck 1 was Nexus geen schim van de ploeg in de eerste wedstrijd.

Via een 4-0 voorsprong liep de koploper gemakkelijk uit naar 8-2 en bij rust zelfs 10-3. Het was zaak om wel de concentratie vast te houden en een einduitslag neer te zetten waaruit zou blijken dat we terecht koploper zijn.

Good Luck speelde met zelfvertrouwen en overtuiging en speelde de zwakke plekken van de tegenstander goed uit. Met opnieuw een goede fase waarin 4x achtereen werd gescoord was het tijd om de wissels in te brengen. Met Yorick voor Ingmar, Lisanne voor Chantel, Petra voor Denise en Brian voor Rowan werd de wedstrijd uitgespeeld.

De eindstand was uiteindelijk 18-7, weer 2 punten in de race om de titel!

Volgende week de uitwedstrijd tegen Deetos Snel 6 in Dordrecht en ook hier zal weer gewonnen moeten worden.