Wedstrijden > PKC 9 - Good Luck 2

Datum: 6 februari 2016
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 KAMPIOEN!

Na de winst vorige week op Vriendenschaar en het verlies van concurrent Nikantes had ons tweede vandaag op 3 wedstrijden voor het einde de titel voor het grijpen. Met een overwinning, ervan uitgaande dat de concurrentie ook zou winnen, is de voorsprong dan 6 punten met nog 2 wedstrijden te gaan.

Voor het begin van de wedstrijd in de imponerende PKC hal was er toch wel wat spanning te zien op de gezichtjes.

Het begin was overduidelijk voor Good Luck en het leek een hele makkelijke avond te worden... Met frisse aanvallen werd er in een comfortabele 0-4 voorsprong op het grote scherm gezet. Waarschijnlijk door de spanning en de wil gingen we toch wat gehaast spelen en forceerden we de kansen. Deze gingen er niet meer zo makkelijk in en PKC kwam terug tot 4-2. De rust werd bereikt met een 2-5 voorsprong.

Na rust hetzelfde beeld... Good Luck kwam goed uit de startblokken en scoorde een aantal malen maar ook bij PKC begon het wat beter te lopen. Zo werd een 5-9 voorsprong bereikt en opnieuw zakte het daarna wat in. Zo scoorde PKC wat afstand schoten en langzaam maar zeker kroop men dichterbij. Via 9-12 kwamen ze terug tot 10-12 en was de spanning zichtbaar. Het duurde gelukkig niet lang of de bevrijdende 10-13 werd binnen geknald en toen was het een aantal minuten voor het einde toch wel gedaan.

Met een eindstand van 11-13 was het kampioenschap een feit en was de ontlading en het feestje daar. Een aantal flessen champagne werden vakkundig leeggespoten en ook de koelboxen met bier waren in no time leeg. Het feest werd later op de avond voortgezet in ons eigen dorp waar het nog lang onrustig was.

Een speciaal bedankje voor de meegereisde supporters! Errug leuk dat jullie er waren en het team hebben gesteund. Uiteraard is dit kampioenschap ook van de afwezige Ingmar en Anouk. Zij leefden via de app mee met de wedstrijd en zongen uitbundig hun eigen kampioenslied.