Wedstrijden > Good Luck 1 - Oranje Zwart 1

Datum: 3 september 2005

Good Luck wint openingswedstrijd

Middelharnis. Zaterdag 3 september startte voor Good Luck de veldcompetitie. In de derde klasse D troffen Good Luck 1 & 2 Oranje Zwart 1 & 2 uit Westmaas. Good Luck 2 begon goed, maar zakte weg, kon elkaar niet meer goed vinden. De nieuwe samenstelling van het team speelde hierbij ook parten. In de tweede helft kwam Good Luck 2 nog terug, maar de terechte overwinning was voor Oranje Zwart 2, 8 - 14.

Bij het eerste van Good Luck waren er naast een nieuwe trainer, Cees Blok, nog twee andere gezichten te zien in het eerste team ten opzichte van vorig seizoen. Jongeling Jeroen Kars heeft een basisplaats veroverd en na 7 jaar is Petra van der Valk weer terug in het eerste team.

Bij mooie, maar warme omstandigheden begonnen beide teams aan de veldcompetitie. Good Luck had een moeilijke voorbereiding achter de rug en velen wilden dan ook zien hoe het nu in de competitie zou gaan. De naar schatting 100 mensen publiek zag dat Good Luck via een doorloopbal van Petra van der Valk de score opende. Vervolgens ging het gelijk op, waarbij Good Luck telkens het voortouw nam en Oranje Zwart bijsloot. Good Luck creëerde wat meer kansen, maar ging er niet zuinig mee om. Oranje Zwart speelde zeer lange aanvallen en kwam langzaam terug. Bij rust was een terechte 5 - 5 op het scorebord te zien.

Na de thee opende Oranje Zwart de score. Echter direct daarop maakte Jan-Willem de Vos van afstand gelijk. Good Luck kwam toch weer goed voor, maar kon de voorsprong niet uitbouwen. Het bleef gelijk opgaan en arbiter Heiningen had diverse voor Good Luck behoorlijk in het nadeel zijnde beslissingen. Door enkele spelers van Good Luck werd gewoon om uitleg gevraagd voor de vreemde beslissingen. Hierdoor leek hij enigszins tegen de korfballers uit Middelharnis te gaan fluiten. Marcel Kievit kreeg zeer flauw en onterecht de gele kaart voorgeschoteld. Er leek wel wat meer spirit in de ploeg te komen en bij 8 - 8 zette de ploeg van Blok nog even aan. Met nog zo'n 12 minuten op de klok gaf Britt Abbas met een doorloopbal Good Luck de voorsprong. Het bleef spannend en Oranje Zwart had ook nog diverse opgelegde kansen, maar rondde dit niet af. Vijf minuten voor het eindsignaal Besliste Abbas de wedstrijd door nogmaals met behulp van een doorloopbal doeltreffend te zijn. Good Luck speelde de wedstrijd uit en bij 10 - 8 floot arbiter Heiningen voor het laatst.

Coach Cees Blok is zeer tevreden met het resultaat. "Het is niet belangrijk dat we mooi spel hebben laten zien, dat komt nog wel, maar de ploeg heeft gestreden voor de punten en gekregen waar het recht op had".

Doelpunten Good Luck: Britt Abbas (3), Marcel Kievit (3), Jeroen Kars (1), Liesbeth Los (1), Petra van der Valk (1) en Jan-Willem de Vos (1).