Wedstrijden > Nikantes 4 - Good Luck 2

Datum: 12 maart 2016
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 verliest ongeslagen status

De laatste wedstrijd van dit succesvolle zaalseizoen werd in Hoogvliet gespeeld tegen Nikantes 4. Lange tijd was deze ploeg de concurrent voor de titel maar dit team verloor toch teveel punten om het Good Luck echt moeilijk te maken.

Het kampioenschap is al enkele weken binnen en dan is het lastig om je weer op te laden voor de wedstrijden. Vorige week tegen RWA thuis ging dit goed maar vandaag was dit het grootste probleem.

Er werd niet met de juiste instelling gestart, niet scherp verdedigd en de duels werden niet aangegaan. Hierdoor liepen we eigenlijk de hele wedstrijd achter de feiten en achter de tegenstander aan.

De ruststand was 9-10 en na rust leek het alleen maar erger te worden. Half in de tweede helft stond er zelfs 15-11 op het scorebord en het was lang geleden dat we zover achter hebben gestaan. Bij deze stand leken we toch de geest te krijgen want het ging wat beter lopen, duels werden gewonnen en de kansen afgemaakt 15-15 was het gevolg. Blijkbaar koste dit toch teveel kracht want we konden niet doordrukken.

De eindstand was dan ook een terechte 17-15 voor Nikantes waarmee Good Luck de ongeslagen status verloor.

Toch hebben we een hele goede zaalcompetitie gespeeld, het kampioenschap gepakt en 11 wedstrijden ongeslagen gebleven. En dat is toch wel wat jaartjes geleden.

Op het veld gaan we op 2 april verder in de vierde klasse, kijken of we het geleerde daar ook kunnen toepassen.