Wedstrijden > Nexus 1 - Good Luck 1

Datum: 9 april 2016
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck verliest in slotminuut van Nexus

Zaterdag 9 april speelde Good Luck een uitwedstrijd in Schiedam tegen Nexus. Deze duels eindigen vaak in een gelijkspel, maar daar leek het in het begin niet op. De ploeg uit Schiedam kwam goed uit de startblokken, maar Good Luck was vooral aanvallend erg onrustig. Na 5-1 kwamen de korfballers toch beter in het spel en werd de 5-4 bereikt. Vervolgens floot de arbiter voor een strafworp, maar op advies van het publiek veranderde dit in een vrije bal. Nexus richte zich op en kwam met een aantal fraaie afstandschoten via de heren op een 9-5 voorsprong met rust.

Wederom was de start van de tweede helft zwak en scoorde Nexus in 5 minuten driemaal. Good Luck wisselde en ging rustiger spelen. De formatie uit Middelharnis kwam gestaag dichterbij, via 13-7 werd het 14-10, tot twee minuten voor tijd de 14-14 werd bereikt. Helaas werd de slotminuut niet goed uitgespeeld. Nexus maakt via een frommelbal, middels een overtreding, 30 seconden voor tijd de winnende. Zonde, maar Good Luck neemt de goede momenten van de inhaalrace mee naar de thuiswedstrijd tegen Ado, zodat de punten thuis blijven.