Wedstrijden > Good Luck 1 - Vlaardingen 1

Datum: 7 mei 2016
Tekst: Marcel Kievit

Good Luck wint weer van nummer 2!

Zaterdag 7 mei was Vlaardingen, 1 van de nummers 2 in de 3e klasse, te gast in Middelharnis. De omstandigheden waren in een week verandert van Siberisch tot subtropisch. Lekker, maar wel wennen voor iedereen. De gasten namen in de beginfase de leiding, maar Good Luck kwam langszij en nam kort voor rust de voorsprong, 5-4.

Ook in de tweede helft bleven beide ploegen om en om scoren. Ondanks de omstandigheden, waren velddoelpunten zeer schaars. De meeste treffers ontstonden uit strafworpen en vrije ballen. Toch wisten de korfballers uit Middelharnis tien minuten voor tijd het verschil met velddoelpunten te vergroten en kon de wedstrijd uitgespeeld worden, eindstand 12-9. Paal-Centraal was zeer content met deze overwinning, want daardoor werd het kampioen. De strijd om de tweede plaats gaat dus vier ploegen. Good Luck zit daar kort achter. Aanstaande zaterdag is een vrij weekend, maar op 21 mei speelt Good Luck de laatste thuiswedstrijd van het seizoen tegen 't Capproen uit Hellevoetsluis.