Wedstrijden > Good Luck 2 - ONDO 3

Datum: 7 mei 2016
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 2 van 19-5 naar 11-9 tegen Ondo 3

Op 26 september werd in Middelburg met maar liefst 19-5 verloren van Ondo 3 en afgelopen zaterdag 6 mei stond de return op het programma. Het doel voor deze wedstrijd voor de rood witten was om de schade beperkt te houden, het doel voor Ondo was om in de race te blijven voor het kampioenschap. Samen met Stormvogels 2 bezette het team de 1e plaats in de poule.

In Middelburg werden we vooral kapot gespeeld door het hoge tempo wat Ondo aanhield maar gezien de weersomstandigheden was het duidelijk dat dit niet vol te houden was.

Het begin van de wedstrijd was overduidelijk voor de gasten en zij liepen redelijk snel uit naar een 1-3 voorsprong. Deze werd ook weer snel weggepoetst en het ging vanaf dat moment gelijk op. Het tempo was niet hoog en door afwisselend achter te verdedigen pakten we het initiatief in de wedstrijd.

Kort voor rust stond er een 7-6 score op het bord. Helaas gaven we deze voorsprong weg door de laatste minuten van de eerste helft niet goed uit te spelen. Er lagen zeker kansen om te gaan rusten met 8-6 maar het werd dus een ruststand van 7-7.

Na rust opnieuw een gelijk opgaande strijd waarbij Ondo het gevoel had dat het wel goed zou komen. Uiteindelijk was dit niet zo en gelukkig voor ons misten ze op een cruciaal moment een strafworp waardoor het 10-9 in ons voordeel bleef. Na het missen van de strafworp scoorden wij nog de 11-9 wat dan ook de eindstand was.

Een terechte overwinning op weer een koploper in de poule. Door deze overwinning en opnieuw verlies van mede koploper Stormvogels is nu Blauw Wit 2 de nieuwe koploper in de poule met slechts 1 puntje voorsprong.

Over 2 weken de laatste uitwedstrijd tegen deze koploper en aangezien we bewezen hebben van koplopers te kunnen winnen durf ik gerust te zeggen dat de titelstrijd nog niet is beslist!