Wedstrijden > Good Luck 2 - 't Capproen 2

Tekst: Adwin Krijger
Foto('s): André Quak

Good Luck 2 wint streekderby tegen 't Capproen 2

Ook voor Good Luck 2 stond zaterdag 21 mei de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen op het programma. 't Caproen 2 uit Hellevoetsluis was de tegenstander en net als 't Caproen 1 bungelen ook zij puntloos onderaan in de poule. Good Luck 2 staat vijfde en won het eerste duel in Hellevoet moeizaam met 1 doelpuntje verschil. Zo makkelijk zou het dus niet worden...

Het was de bedoeling om vol te beginnen en snel een gaatje te slaan zodat de korfballers uit Hellevoet niet het idee zouden krijgen dat er hier punten te halen waren.

Het begin was uitstekend en binnen enkele minuten stond er een 2-0 voorsprong op het scorebord. Hierna verzuimden we om de score op te voeren naar 4-0 door het missen van twee strafworpen en wat kansjes. Hierdoor kregen de bezoekers de kans om aan te haken en werd het 2-1. Toch behielden we het initiatief en gingen we rusten met een 4-3 voorsprong.

Ook in de tweede helft verzuimde Good Luck om de tegenstander kapot te spelen en zodoende uit te lopen naar een monsterscore. Gezien het krachtsverschil had dit eigenlijk wel gemoeten maar de echte gretigheid hiervoor ontbrak.

Uiteindelijk floot de goed leidende Marcel Kievit af bij een 10-6 eindstand en was de laatste thuisoverwinning voor het team een feit.

Volgende week echt de laatste wedstrijd voor coach Adwin Krijger en het team bij Blauw Wit 2 in Kloetinge.