Wedstrijden > ADO 1 - Good Luck 1

Datum: 17 september 2005

Grote nederlaag voor Good Luck

In de derde wedstrijd van seizoen moest Good Luck aantreden in de uitwedstrijd tegen titelkandidaat ADO uit 's Gravendeel. Opnieuw kon Jeroen Kars niet aanwezig zijn en hij werd vervangen door René den Bakker. Nico Overduin was gelukkig net op tijd voldoende fit om in de basis te starten. ADO kwam zeer voortvarend uit de startblokken en de eerste twee schotpogingen waren direct raak. Enkele minuten later werd de voorsprong nog uitgebouwd tot 3-0 en leek het erop of Good-Luck overlopen zou worden. Gelukkig kon de ploeg zich herstellen en knokte zich terug in de wedstrijd. Nadat de gelijkmakende 3 tegen 3 was gescoord, kwam de wedstrijd volledig in evenwicht. Beide ploegen creëerden vrij eenvoudig goede kansen, maar deze werden nog onvoldoende benut. Bij het rustsignaal was er een tussenstand van 6-6. Good Luck wilde voorkomen dat ADO opnieuw een bliksemstart zou maken in de tweede helft, maar kon dit toch niet voorkomen. Vlak na rust werd er opnieuw snel achter elkaar gescoord en dit bleek een harde mentale tik voor de spelers uit Middelharnis. Enkele kopjes gingen naar beneden en de vechtlust verdween uit de ploeg. Hierdoor kon ADO heel eenvoudig uitlopen en ging de kansen steeds beter benutten. Good Luck kreeg ook nog wel kansen, maar als een ploeg niet meer in de wedstrijd zit worden deze niet benut. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij de blamerende eindstand van 7-16, wat inhoud dat ADO in de tweede helft een tussenspurt heeft gemaakt van 10-1. Het is de hopen voor trainer Cees Blok dat hij de rust en het zelfvertrouwen kan herstellen, maar voorlopig kan men de wonden likken van deze forse nederlaag.