Wedstrijden > Good Luck 3 - Voltreffers 3

Datum: 3 december 2016
Tekst: Maarten Kreeft

Drie keer is geen scheepsrecht

Een wedstrijdverslag van de wedstrijden van het derde tegen Merwede, KCR en Voltreffers. Oja, en 20 januari is er darten en 24 maart een goed-vout feest in de kantine.

Tijdens de eerste zaalwedstrijd stonden er zat korfballers te trappelen. Nu tegen de uitwedstrijd tegen Merwede in een keer een stuk minder. Hmm opvallend, zal wel toeval zijn. Gelukkig waren er spelers uit de A's bereid mee te trappelen en waren we compleet.

We vertrokken ruim op tijd, je weet nooit. Helaas hadden ze niet op captain slow gerekend. Dat is één van de vele bijnamen die ik in mijn loopband tot nu toe heb verzameld. Ik vind het een uitdaging om er zo lang mogelijk over te doen om op bestemming te komen. Nou dat was weer gelukt. U herkend deze uitdaging ook terug in mijn spel. Afijn.

Net op tijd kwamen we ruimschoots te laat in de zaal aan. We waren op tijd in de sporthal, maar op elke klapdeur naar de hal, stond op een affiche dat de zaal alleen betreden mocht worden door sporters. Vandaar onze verwarring. Je kan ons veel dingen verwijten, maar dat wij sportief zijn, nee dat niet. Uiteindelijk was het gelukt om een doorgang naar de zaal te vinden, via een technische ruimte, waren we uiteindelijk net op tijd te laat. Het was een heerlijke wedstrijd, helaas waren de A's niet goed genoeg geïnstrueerd over onze tactiek en hebben ze er een paar ingegooid. Hartelijk bedankt Lotte en Glenn. De weg terug ging een stuk langzamer en ik heb wederom een nieuw langzaamheid record gevestigd.

Toen stond KCR op het programma, Wederom stonden er weinig mensen te trappelen om mee te gaan. Wat gek, een uitwedstrijd is toch gezellig zeker als je om 21:00 in Ridderkerk moet spelen. Na een uitvoerig intern onderzoek kwam de waarheid aan het licht. De meeste leden van het derde en half zijn al wat ouder. Durven zo laat de straat niet meer op, laat staan van Flakkee af. Stel je voor, brrr. Daarnaast hebben de meeste een ernstige vorm van nachtblindheid, de weg terug vinden is al lastig als je zo oud en kippig bent, laat staan zo laat en zeker met dit weer, zo glad en regenachtig, nee dan gaan al die gewrichten zeer doen. Twas hartstikke gezellig en KCR wisselde lekker op z'n KCR's. De laatste 10 minuten werden beide vakken volledig gewisseld. Wel zo lekker, tegen vers bloed spelen, uit hun selectie. Afijn, gelukkig hoefden we niet al die extra wicht van die punten mee naar huis te slepen. Dat viel weer mee. Wederom wel weer mijn langzaamaan record verbeterd.

En zo stonden de Voltreffers op het programma en dit in de Staver, en zie daar er stonden dit keer wel 13 spelers te trappelen. Ook de oude gebouwen waren komen opdagen. Zelfs de bejaarde Adwin deed mee, althans bejaard, hij was de enige die nog een beetje vooruit te branden was en dat zonder tijgerbalsem. Chappeau, hij gooide er zelfs nog één in.

15 minuten voor de wedstrijd aan zou vangen kwam Gijs erachter dat hij geen tape meer had. Ai, en zonder tape, kan hij niet spelen. Lang hoefde hij er niet over te denken wie hem wel naar de Kruidvat kon rijden. Captain slow, to the rescue, en een uur later stond hij bij de Kruidvat. Tijdens de rit heeft Gijs mij in detail uitgelegd waarom je beter de tape van de Kruidvat huismerk kan kopen in plaats van Hansaplast, dat schilt toch weer, dat kan je dan in de Bar van de Staver opdrinken. Goede tip, Gijs, thnx.

Eenmaal terug was er nog tijd voor een Groeps foto, maar dan van het derde, de halfden waren er niet bij.

De wedstrijd ging voortvarend ik heb er maar 10 doorgelaten, wederom een record. Wat wel knap is, Dit we 4 strafworpen hebben gemist en dat is dan ook echt waar en niet eens overdreven, wat u toch van mij gewend bent. Volgende training, een strafworp hoe en wat en dan voornamelijk dat die in de korf moet.

Tot conclusie, zet allen in uw agenda, Vrijdag 20 januari, dart-toernooi in de kantine en vrijdag 24-03-2017 een Goed-Vout feest. Noteer, noteer, noteer in uw agenda, outlook in de Cloud of in one-drive.

Aanmelden kan bv door mij te appen 0651592126 of te mailen maartenkreeft@hotmail.com