Wedstrijden > Good Luck 2 - DSO 3

Datum: 12 februari 2005

Ruime zege voor Good Luck 2

Op 12 februari speelde Good Luck 2 thuis tegen DSO 3. Good Luck speelt tot nu toe een leuke zaalcompetitie en is hard op weg naar een mooie eindklassering in de poule. Theoretisch zou men nog kunnen degraderen, maar als er gewonnen zou worden van DSO is ook dat niet meer mogelijk. DSO staat op de zevende plaats die tot degradatie leidt. De Good Luck-ers onderschatten deze ploeg echter niet, want in de uitwedstrijd bleek DSO een lastige tegenstander en was het pure geluk dat de punten meegingen naar Middelharnis. Bij Good Luck begonnen Kim Noteboom, Jessica de Vos, Jeroen Kars en Adwin Krijger op de bank.

Good Luck begon redelijk aan de wedstrijd. DSO kon nog even in de buurt blijven, maar daarna liepen de rood-witten uit naar een 4 - 1 voorsprong. DSO scoorde weer tegen, maar Good Luck maakte er weer 5 - 2 van. Daarna verslapte de ploeg van Wilko Kattestaart. Men kon niet tot scoren komen, maar hier profiteerde DSO minimaal van. Ook de ploeg uit Klundert had moeite met scoren. Met een 6 - 4 voorsprong konden de Good Luck-ers gaan rusten.

Ook in de tweede helft bleef Good Luck problemen kennen met scoren. Pas na een kwartier viel het eerste doelpunt en dat was een doelpunt van DSO. Het leek wel of Good Luck dit nodig had, want het eerste en beste afstandschot van Ingmar Adam betekende 7 - 5. De inmiddels ingevallen Kim Noteboom vergrootte deze marge en met het vierde doelpunt van Arno Doornhein stond het 9 - 5 en leek het nadrukkelijk de goede kant op te gaan. DSO zette hier geen doelpunten tegenover en Good Luck liep verder uit. Hierdoor kon coach Wilko Kattestaart ook Jessica de Vos en de niet-fitte Jeroen Kars nog inbrengen. Pas in de laatste minuut van de wedstrijd wist DSO te scoren en werd de eindstand bepaald op 13 - 6.

Een goede wedstrijd van Good Luck 2. Men heeft eigenlijk de hele wedstrijd gedomineerd. De uitslag is echter wel ietwat vertekenend, maar men heeft verdiend gewonnen. Door deze winst staat Good Luck nog steeds op de derde plaats. Het zou een mooie prestatie zijn als deze plaats zou worden vastgehouden. Hiervoor zullen echter nog wel een aantal punten gehaald moeten worden. Volgende week speelt Good Luck 2 uit bij koploper Oranje Wit 5. Good Luck is daar de grote underdog, maar men hoopt het dan in ieder geval beter te doen dan in de thuiswedstrijd tegen die ploeg. Oranje Wit 5 - Good Luck 2 wordt gespeeld om 19.40u in Dordrecht.

Doelpunten Good Luck: Arno Doornhein (5), Ingmar Adam (3), Kim Noteboom (2), Myrna van Brussel (2) en Gijsbert Gille (1)