Wedstrijden > Good Luck 1 - DVS 1

Datum: 8 oktober 2005

Good Luck wint overtuigend van DVS

Middelharnis. Zaterdag 8 oktober stond voor het eerste team van korfbalvereniging Good Luck de derde thuiswedstrijd op het programma. Tegenstander was de nummer 7 van de ranglijst, DVS uit Hendrik Ido Ambacht. Een gedegen opponent, die tegen de kopploegen net een aantal doelpunten te kort kwam om punten te pakken. Good Luck startte met de basisacht, maar de selectie was door "ziekte" van twee dames niet geheel fit.

In de beginfase zochten beide ploegen naar de openingstreffer, maar het wederom in grote getale opgekomen publiek zag dat beide ploegen deze lange tijd niet konden vinden. Good Luck had de betere aanvallen, maar kon dit niet omzetten in een doelpunt. Halverwege de eerste helft stond het dan ook pas 4 - 1 in het voordeel voor Good Luck toen de doelpunten wel gingen vallen. Daarna gaven de korfballers uit Middelharnis wat gas en liep het uit naar 7 - 2, met name Jeroen Kars had hier een aandeel in door vele ballen te onderscheppen en af te maken in de rebound. Net voor rust brak er een wat mindere fase aan, waardoor de ploeg uit Ambacht terug kwam tot 8 - 4 bij het rustsignaal van de arbiter.

In de tweede helft zette DVS dit beeld voort en kwam tot op twee doelpunten van Good Luck. Gelukkig kon het goedspelende damesduo Liesbeth Los en Heidi Kamerling snel de korf vinden, zodat de belangrijke 9 - 6 op het scorebord verscheen. Toch kwam DVS weer op 9 - 7 en Good Luck kreeg het moeilijker. Na lang zoeken kon Marcel Kievit met twee treffers het gat van vier doelpunten weer maken, zodat de ploeg van coach Blok weer wat adem kon halen. DVS kwam niet meer dichterbij dan 3 of 4 doelpunten en speelde de wedstrijd uit. In de slotfase verving Leonie Noteboom de licht geblesseerde Heidi Kamerling en bij een terechte 15 - 12 overwinning floot de scheidsrechter deze mooie nazomerse dag voor het laatst. Door deze overwinning blijft Good Luck uitzicht houden op de top van ranglijst.

Doelpunten Good Luck: Liesbeth Los (4), Jeroen Kars (3), Marcel Kievit (3), Heidi Kamerling (2), Petra van der Valk (2) en Jan-Willem de Vos (1).