Wedstrijden > Good Luck B1 - Albatros B3

Datum: 27 januari 2018
Tekst: Adwin Krijger

Kampioenschap nog niet uit beeld voor B1!

Zaterdag 27 januari stond de thuiswedstrijd tegen Albatros B3 op het programma. Al vroeg want de wedstrijd zou om 9:45 uur beginnen onder leiding van Ingmar... Toch?

Oh nee, blijkbaar zat de whisky proeverij nog in de benen want de wedstrijd werd gefloten door Adwin, onze eigen coach…

De vorige wedstrijd tegen Albatros werd verloren met 7-5, zij speelden toen erg goed, wij ook maar zij waren net iets gelukkiger.

Revanche wilden we graag... en de 2e plaats in de poule is ons doel, en we speelden vandaag zonder onze snelste heren Thijs (ziek) en Wout (wintersport).

Het begin was overduidelijk voor Good Luck, een fenomenale Roeland scoorde de eerste 2 doelpunten en vervolgens liepen we lekker uit naar een 6-1 voorsprong met rust. Het was een genot om naar te kijken. Onze dames Lexie, Amy en Mayke hadden werkelijk alles in de vang. Na het vangen weer oplossen en zoeken naar de volgende kans. Een prachtige vrije bal werd prima afgemaakt door Mandy.

De tweede helft was wel wat spannender want Albatros gooide het tempo omhoog en probeerde ons onder druk te zetten maar onze beste verdediger Romy stond haar mannetje tegen een grote sterke heer. Keer op keer werden de ballen door de rood witten gepakt.

Conclusie Good Luck B1 was vandaag op alle fronten beter dan Albatros, de einduitslag was 9-3! Een hele mooie en verdiende overwinning.

Het kampioenschap is nog niet uit beeld, met 2 punten achterstand op koploper Focus is de jacht geopend! Het zal een hele toer worden om Focus in te halen of te verslaan maar wie weet... de bal is rond.