Wedstrijden > Eureka 1 - Good Luck 1

Datum: 24 november 2018
Tekst: Rianne Tiggelman

Eureka 1 - Good Luck 1

Good Luck speelde in Ridderkerk de eerste wedstrijd van het zaalseizoen. Arnold Jansen zorgde voor de openingstreffer, maar daarna was Eureka de ploeg die wel wist te scoren en daardoor uitliep. Good Luck kreeg kansen maar deze vielen er niet in. Coach Petri van Dijk was verre van tevreden, de ploeg speelde zonder enige overtuiging en liet Eureka te gemakkelijk scoren. In de rust keek de ploeg tegen een 11-5 achterstand aan. Vrijwel direct na het fluitsignaal scoorde Frederique Abbas, maar net als de in de eerste helft was het wederom Eureka die meermaals achter elkaar wist te scoren. Inmiddels stond er 14-6 op het scorebord en de wedstrijd leek gespeeld. Op dat moment herpakte de ploeg uit Middelharnis zich en wist nu wel met overtuiging te korfballen. Met maar liefst 6 doelpunten, zonder tegen doelpunt, maakte Good Luck het toch nog spannend. Met de resterende minuten op de klok en 2 doelpunten achterstand, was er nog een mogelijkheid om punten te pakken. Ondanks de vechtlust was het niet genoeg en floot de scheidsrechter af met 1 doelpunt verschil in het voordeel van Eureka.

Eindstand: 15-14.

Aankomende zaterdag speelt Good Luck tegen Zaamslag. Aanvang: 20.30u in de Staver.