Wedstrijden > Emergo 1 - Good Luck 2

Datum: 17 december 2005

Eerste punten voor Good Luck 2!

Nadat er al een aantal weken bijzonder goed was gespeeld, maar er nog géén punten werden binnengehaald, was het dan afgelopen zaterdag eindelijk zover. De eerste punten voor het 2e deze zaalcompetitie werden met overmacht binnengesleept. Emergo 1 was de tegenstander deze middag. Vooraf werd deze wedstrijd als bijzonder moeilijk ingeschat omdat de tegenstander zowel het fysieke spel als het intimiderende spel niet schuwt en dit eigenlijk niet het favoriete speltype van het 2e is. Gespeeld werd zonder Gijsbert Gille en Nicole v/d Berg, op de bank begonnen Thea Melaard, Arie Jan Hartensveld en Arnold Jansen.

Door het spel goed ruim te houden, de kansen af te maken en op de momenten dat er geïntimideerd werd, hier niet op in te gaan, werd een ruime overwinning behaald; 9-15.

Het eerste doelpunt was voor de stugge Zeeuwse ploeg maar al snel werd door een goed genomen vrije bal van Leonie Noteboom de stand gelijk getrokken. Eigenlijk kwam Emergo toen al in de problemen want door doelpunten van Ingmar Adam, opnieuw Leonie Noteboom en Maarten Vijfhuize werd het eerste gaatje geslagen; 2-4. Toch kon Emergo enigszins in het spoor blijven en werd het 3-4. Bij een strafworp voor Good Luck werd Lindsay Abbas zodanig beïnvloedt dat deze gemist werd. Echter in dezelfde aanval maakte ze haar foutje alweer goed en scoorde de 3-5. Psychologisch was dit een belangrijk moment én eindelijk kon het 2e op eigen kracht goed doordrukken. Zo werd de ruststand van 6-10 bereikt.

Ook na rust ging Good Luck 2 goed door. Het team speelde ruim en rustig en de ballen vielen van grote afstand door de korf. Een kwartier voor tijd stond dan ook een comfortabele 7-15 op het bord. Zo kwam de eerste overwinning van deze zaalcompetitie niet meer in gevaar. Ook de wisselspelers mochten nog meedoen in deze wedstrijd. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter stond een verdiende 9-15 op het scorebord.

Gelegenheidscoach Dick Boeter was net als de hele ploeg blij met de overwinning. Duidelijk is dat als deze ploeg op dezelfde manier verder gaat er zeker nog punten gepakt zullen worden deze zaalcompetitie!

Op zaterdag 7 januari wordt er om 16.30 uur in de Staver gespeeld tegen koploper Scheldevogels 2 uit Bergen op Zoom.

Doelpunten Good Luck: Ingmar Adam 4, Myrna van Brussel 3, Leonie Noteboom 2, Kim Noteboom 2, Maarten Vijfhuize 2, Lindsay Abbas 1 en Adwin Krijger 1.