Wedstrijden > Good Luck 1 - RWA 1

Datum: 7 januari 2006

Ook RWA te sterk voor Good Luck

In de eerste wedstrijd van 2006 moest Good Luck aantreden in een thuiswedstrijd tegen RWA uit Rhoon. Good Luck stond na de 6 wedstrijden nog steeds op 0 punten. In veel van deze wedstrijden was er sprake van personele problemen, door verschillende omstandigheden. Ook in deze wedstrijd moest Good Luck weer een belangrijke speelster missen, want Liesbeth Los was ziek. Zij werd in de basis vervangen door Lindsay Abbas. De beginfase van de wedstrijd was bemoedigend en de strijd ging gelijk op. Good Luck pakte steeds een kleine voorsprong, maar RWA kwam steeds weer langszij. Op 5-3 kon men eindelijk een klein gaatje slaan, maar opnieuw was RWA snel weer langszij. Helaas had Good Luck de eerste helft ook weer de gebruikelijke dip. RWA profiteerde hier gretig van en liep vlak voor rust uit tot een 7-11 voorsprong. Gelukkig kon Good Luck zich nu wel herstellen van deze slechte fase en kwam vlak voor rust toch nog terug tot 9-11. Na rust was het strijdplan helder, zo snel mogelijk weer langszij komen. Echter in tegenstelling tot Good Luck de eerste helft, liet RWA dit niet toe. Zij scoorden zeer regelmatig door, terwijl bij Good Luck de doelpunten niet meer vielen. Er werd nog volop strijd geleverd, maar al snel was duidelijk dat het gat niet meer gedicht ging worden. De laatste minuten vielen er nog aanzienlijk wat doelpunten, maar deze waren allemaal voor de statistieken. Bij 15-21 floot de scheidsrechter af en was de 7de nederlaag op rij een feit. De conclusie was duidelijk er was veel strijd geleverd, maar één vak scoorde te weinig en het andere vak kon verdedigend RWA niet tegenhouden.

Doelpuntenmaker(s): Heidi Kamerling (4), Nicole van de Berg (3), Leo van der Made (3), Jan-Willem de Vos (3), Nico Overduin (1) en Gijsbert Gille (1)