Wedstrijden > Stormvogels 2 - Good Luck 2

Datum: 4 februari 2006

Good Luck 2 niet langs Stormvogels

Koudekerke. De korfballers van het tweede team van Good Luck hebben een punt overgehouden na de uitwedstrijd bij Stormvogels in het Zeeuwse Koudekerke. In een zeer doelpuntarme wedstrijd werd de stand na een discutabel einde op 4-4 bepaald.

Met twaalf spelers reisde de ploeg af naar Koudekerke met de wetenschap dat er kansen lagen om punten mee naar huis te nemen. Tegenstander Stormvogels heeft zich dan inmiddels wel zeker gesteld van handhaving, toch was de laaggeklasseerde ploeg van Wilko Kattestaart hier niet zo van onder de indruk. Coach Kattestaart had de tactiek wat gewijzigd in de hoop dat er op die manier eens punten gepakt werden.

De tactiek van Kattestaart worp zijn vruchten af. De aanvallers van Stormvogels waren zeker in de eerste helft volkomen machteloos. De ploeg uit Middelharnis had het betere van het spel, maar profiteerde hier eigenlijk niet genoeg van. Myrna van Brussel was goed voor de eerste twee doelpunten, waarna René den Bakker vanuit een fraaie doorloopbal de 0-3 aantekende. Dit was tevens de ruststand. Dat de nul werd gehouden was natuurlijk een fantastisch resultaat, dat lukt bijna nooit. Toch is drie doelpunten maken in één helft te weinig en moest er in de tweede helft nog steeds hard geknokt worden.

Vrij vroeg in de tweede helft kwam dan ook Stormvogels tot score. Waar bij Good Luck een treffer werd afgekeurd kwamen de Stormvogels razendsnel op gelijke hoogte. Daarna volgde een lange fase waarin niet gescoord werd. Via Leonie Noteboom kwam Good Luck weer op voorsprong waarna Stormvogels de 4-4 maakte. Het leek erop dat dit de eindstand werd, maar toch kwam er nog een buitenkansje voor Good Luck. Kim Noteboom won een duel onder de korf, waardoor Gijsbert Gille vanaf een meter de winnende treffer zou kunnen aantekenen. De Zeeuwse scheidsrechter voelde zich echter zo vrij om te bepalen hoe de punten verdeeld werden. Om onbegrijpelijke redenen floot hij zomaar af op dit belangrijke moment en misgunde hij de Good Luck-ers de winst.

Van tevredenheid over eindelijk weer een punt was eigenlijk gelijk al geen sprake meer. Over de gehele wedstrijd had Good Luck betere kansen om te winnen en daarbij het ongelukkige moment in de laatste seconden van de wedstrijd. Echter wanneer Good Luck in volgende wedstrijden het verdedigend net zo goed doet als in deze wedstrijd en men aanvallend de korf wat beter kan vinden moeten er zeker nog winstpartijen te behalen zijn. Bijvoorbeeld volgende week wanneer Good Luck 2 uit speelt bij Seolto 2 in Vlissingen.

Doelpunten Good Luck: Myrna van Brussel (2), Leonie Noteboom (1) en René den Bakker (1)