Wedstrijden > Merwede 1 - Good Luck 1

Datum: 26 februari 2005

Good Luck komt net tekort

Met weinig illusies vertrokken de spelers van korfbalvereniging Good Luck richting Sliedrecht voor de uitwedstrijd tegen Merwede. Merwede is nog steeds met VEO en Swift verwikkeld in een felle strijd om het kampioenschap en promotie. Ook was Merwede in de thuiswedstrijd aanzienlijk sterker dan Good Luck. Good Luck had een rommelige week achter de rug en wilden vooral een lekkere wedstrijd spelen. Met dit in gedachten was het des te verrassender dat Good Luck nagenoeg de gehele eerste helft de sterkere ploeg was. Het aanvalspel liep redelijk, maar vooral verdedigend kon met de controle goed bewaren. De aanvallen van Merwede waren kort en de gevaarlijke spelers konden voldoende worden uitgeschakeld. De voorsprong bij rust van 6-7 was zelfs nog veel te klein. Good Luck miste de eerste helft twee strafworpen en had een voorsprong van 3 á 4 doelpunten verdiend. De tweede helft was eigenlijk alles net omgedraaid. De zwak leidende scheidsrechter floot in de eerste helft iets in het voordeel van Good Luck, maar in de tweede helft zeker niet. Veel beslissingen zorgden voor irritatie en hierdoor werden ook de onderlinge duels grimmig. Dit had niet nodig geweest bij een evenwichtige leiding, maar Merwede ging hier beter mee om. In een sterke fase van Merwede schoot men met scherp van afstand. Hierdoor nam men een voorsprong van 16-12 en de wedstrijd leek beslist. Good Luck gooide de tactiek echter om en dit had resultaat. Merwede kwam niet meer aan goed spel toe en Good Luck kon het gat via twee schoten van Marcel Kievit nog verkleinen tot 16-14. Er waren nog enkele minuten te spelen en een stunt leek toch nog in de lucht te hangen. Het was echter toch Merwede dat al snel de marge weer vergrote en de wedstrijd definitief op slot gooide. Een doelpunt van invalster Petra van der Valk zorgde voor een eindstand van 17-15 in het voordeel van Merwede. Good Luck heeft zeker kansen gehad om één of meerdere punten mee te nemen naar huis, maar kon het op de belangrijke momenten net niet afdwingen. Hopelijk kan men volgende week in de thuiswedstrijd tegen ACKC definitief handhaving realiseren.

Doelpuntenmaker(s): Marcel Kievit (6), Arjan Zondervan (3), Heidi Kamerling (2), Britt Abbas (1), Liesbeth Los (1), Petra van der Valk (1) en Jan-Willem de Vos (1)