Wedstrijden > Good Luck 2 - Scheldevogels 2

Datum: 26 februari 2005

Good Luck 2 op koers voor goede eindklassering

Op 26 februari speelde Good Luck 2 thuis tegen Scheldevogels 2. Beide ploegen strijden nog volop voor de derde plaats in poule R4B. De vorige confrontatie ging verloren. Een toen gelijkopgaande strijd werd daar in enkele minuten beslist. Good Luck had dus ook nog wel wat goed te maken tegen deze ploeg. Dit werd mogelijk geacht, omdat Scheldevogels in de uitwedstrijd een goed te bespelen ploeg was. Good Luck speelde zonder Lindsay Abbas. Op de bank begonnen Jessica de Vos en Arie Jan Hartensveld.

Met wat wijzigingen in de opstelling begon Good Luck redelijk aan de wedstrijd. Men kwam op voorsprong, maar Scheldevogels maakte direct weer gelijk. Dit was eigenlijk het beeld van de gehele eerste helft. De ploegen gaven elkaar niets toe en de marge werd nooit meer dan één doelpunt. Dit mocht Good Luck zichzelf ook wel een beetje aanrekenen, want door het missen van grote kansen bleven de Scheldevogels ook in de gelegenheid om bij te blijven. Bij een stand van 6 tegen 6 klonk het rustsignaal.

Ook in de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. Scheldevogels nam de voorsprong, maar de rood-witten maakte weer gelijk. Tot 9-9 bleven de ploegen in evenwicht. Op dat moment ontstond er een wat warrige situatie. De net ingevallen Arie Jan Hartensveld viel binnen een minuut alweer geblesseerd uit. Er werd een blik geworpen op de tribunes en Maarten Vijfhuize ging zijn plaats innemen. Juist op het moment dat Good Luck aanvallend met een speler minder speelde en de ploeg even zuinig was met balbezit kreeg men een buitenkansje via Myrna van Brussel. Dit betekende weer de voorsprong en die zou verder uitgebouwd worden. Bij een overtreding van de Scheldevogels ontstond er wat commotie. De scheidsrechter had echter niet afgefloten en hier maakte Jeroen Kars optimaal gebruik van; 11-9. Daarop volgden twee doelpunten van Kim Noteboom en vier minuten voor tijd was de wedstrijd wel beslist. Scheldevogels scoorde nog éénmaal tegen, maar de ploeg uit Bergen op Zoom kreeg geen kans meer om terug te komen. Bij 13-10 floot de goed leidende scheidsrechter voor het laatst.

Een prima resultaat voor de jonge ploeg van Wilko Kattestaart. Als er volgende week gewonnen wordt is men in elk geval vierde. De derde plaats ligt ook nog binnen handbereik, maar hiervoor is men wel afhankelijk van de uitslagen van KCC. Volgende week speelt de ploeg uit bij De Voltreffers 2. Gezien de stand moeten de punten dan absoluut mee naar Middelharnis, maar van onderschatting mag geen sprake zijn. Men zal zich dus gewoon weer voor honderd procent moeten inzetten.

Doelpunten Good Luck: Kim Noteboom (3), Ingmar Adam (3), Myrna van Brussel (2), Thea Melaard (2), Arno Doornhein (2) en Jeroen Kars (1)