Wedstrijden > Good Luck 1 - Oranje Zwart 1

Datum: 2 september 2006

Good Luck laat wakker en schenkt 2 punten aan Oranje Zwart/De Hoekse

Zaterdag was het dan zover, de competitiestart. Het lot was ons niet erg gunstig gezind, direct tegen een altijd lastige tegenstander. Toch denk ik dat de Good Luck spelers/sters zich dat een beetje te laat realiseerden. Ten eerste de competitiestart en ten tweede de lastige tegenstander. Pas na 12 minuten en een 0 - 3 achterstand die al na 7 minuten was bereikt, scoorden eerst Ingmar en direct daarna Thea. Maar 2 fouten in de verdediging brachten het verschil weer op 3. Vanaf de 20e minuut gingen we er op de stoelen eens goed voor zitten. Een sterke periode van Good Luck via Ingmar, Arno, Myrna en Petra bogen we een achterstand van 3 punten om in een 6 - 5 voorsprong. Er op en er over dachten we, maar via een dubieuze strafworp van een warrig leidende scheidsrechter werd het 6 - 6. Van afstand scoorde Arno in de 31e minuut 7 - 6, maar door onzorgvuldigheden in aanval en verdediging gingen we rusten met weer een achterstand: 7 - 8.

In het begin van de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Binnen 8 minuten 3 scores van de tegenstander, plus het missen van 2 strafworpen. Dit zorgde ervoor dat we achter de feiten aan bleven lopen. Via Heidi 8 - 11, Ingmar 9 - 11, Nico 10 - 11, Ingmar 11 - 12 en Thea kwam de einduitslag van 12 - 13 op het scorebord. De conclusie is dat Good Luck is blijven knokken voor de overwinning, maar dat we door onzorgvuldig verdedigen (te veel ruimte) en te snel en onrustig aanvallen deze wedstrijd van een helemaal niet zo'n goede ploeg hebben verloren. Laten we hopen dat we van onze fouten geleerd hebben, op naar Stormvogels volgende week.

Doelpuntenmakers Good Luck: Thea 2 - Heidi 1 - Myrna 1 - Petra 1 - Ingmar 4 - Arno 2 - Nico 1