Wedstrijden > Albatros 4 - Good Luck 2

Datum: 23 oktober 2004

Slap Good Luck 2 verliest bij Albatros

Op zaterdag 23 oktober speelde Good Luck 2 de laatste wedstrijd voor aanvang van het zaalseizoen. Tegenstander was het hooggeplaatste Albatros 4. Eerder in het seizoen werd er al thuis verloren van deze ploeg. Bij Good Luck begonnen Thea Melaard en Arno Doornhein op de bank.

Al gelijk in de eerste aanval van Albatros viel het eerste doelpunt. Good Luck probeerde bij te blijven en dat lukte ook. Via doelpunten van Arie Jan Hartensveld en Lindsay Abbas kwam men zelfs op voorsprong, waarna Albatros de stand weer gelijktrok. Vanaf dat moment werd de wedstrijd helemaal uit handen gegeven. Aanvallen waren kort en verdedigend was men erg slap. Albatros kon doen wat het wilde. Daar kwam nog eens bij dat de mensen uit Zwijndrecht bijzonder scherp gingen schieten. Binnen korte tijd keek Good Luck tegen een 9 - 2 achterstand aan. Duidelijk was dat er aan de Good Luck-zijde acht mensen slecht aan het spelen waren. Coach Wilko Kattestaart greep dan ook in en bracht nog voor rust Thea Melaard binnen de lijnen. Ingmar Adam scoorde het 3e doelpunt voor Good Luck, waarna Albatros de ruststand bepaalde op 11 - 3.

De tweede helft was één grote formaliteit. Good Luck was zich er goed van bewust dat acht doelpunten verschil onoverbrugbaar is. Eigenlijk viel er alleen nog maar eer te behalen door de stand een beetje beperkt te houden. Kim Noteboom scoorde voor Good Luck waarna Albatros uitliep tot 16 - 4. Arno Doornhein was ingevallen en maakte middels een strafworp de 16 - 5. Beide ploegen scoorde toen nog maar een paar keer en Albatros wist de twintig doelpunten niet te halen. Bij 19 - 7 kwam het bevrijdende eindsignaal.

Good Luck 2 ging dus hard onderuit in het laatste duel. Gezien het eigen spel was hier ook weinig op af te dingen. Gezien de stand is er in de tweede helft van het veldseizoen gelukkig nog van alles mogelijk. Nu is het zaak om met hard trainen en goed spel het zaalseizoen tot een succes te maken.

Doelpunten Good Luck: Arno Doornhein (2), Kim Noteboom (1), Lindsay Abbas (1), Arie Jan Hartensveld (1), Ingmar Adam (1) en Gijsbert Gille (1)