Wedstrijden > Good Luck 1 - Seolto 1

Datum: 16 oktober 2004

Ruime zege Good Luck

Met gemengde gevoelens werkten de spelers van Good Luck toe naar de thuiswedstrijd tegen Seolto. Enerzijds wilde men zich hestellen van de slechte wedstrijd van vorige week , maar anderzijds moest men twee speelsters missen vanwege vakanties. Gelukkig heeft Good Luck de beschikking over meerdere talentvolle dames en Myrna van Brussel en Kim Noteboom maakten hun opwachting in de basis. Ook Britt Abbas, die vorige week nog verstek moest laten gaan vanwege een spierblessure, was weer beschikbaar. Dit liet ze merken ook, want haar eerste schotpoging was direct raak. Het aanvalspel liep soepel en vele schoten werden afgevuurd richting de korf. Het leek alleen of er een deksel op de korf zat, want veel ballen draaiden of stuiterden er op miraculeuze wijze weer uit. Bij het rustsignaal had Good Luck een voorsprong opgebouwd van 6 tegen 2. Dit gaf niet geheel de krachtsverhoudingen weer, want de wedstrijd had reeds beslist moeten zijn. De tweede helft had lange tijd hetzelfde spelbeeld en de voorsprong bleef stabiel. Nadat er zo’n 10 minuten gespeeld was gingen Marcel Kievit en Jan-Willem de Vos plotseling met scherp schieten. Beide spelers scoorden binnen korte tijd driemaal en gooiden de wedstrijd definitief op slot. Good Luck was verdedigend niet optimaal geconcentreerd en dit werd nog enkele malen goed afgestraft door de aanvallers van Seolto. De overwinning kwam geen moment meer in gevaar en de wedstrijd werd goed uitgespeeld. De zege van 15-8 werd toegejuicht door de vele aanwezige supporters, die ondanks de kou toch waren gekomen. Ook coach Jan de Leeuw was content met de zege en hoopt dat het zelfvertrouwen na deze zege weer geheel herstelt is.

Doelpuntenmaker(s): Jan-Willem de Vos (6), Marcel Kievit (3), Britt Abbas (2), Kim Noteboom (1), Myrna van Brussel (1), Heidi Kamerling (1) en Nico Overduin (1)