Wedstrijden > Good Luck 2 - Seolto 2

Datum: 16 oktober 2004

Good Luck 2 moeizaam langs Seolto

Op zaterdag 16 oktober speelde Good Luck 2 thuis tegen Seolto 2. Deze tegenstander stond voor aanvang van de wedstrijd op de vijfde plaats met twee punten meer dan Good Luck. Verder was deze ploeg relatief onbekend. Good Luck kampte met behoorlijke personele problemen. Door afwezigen bij Good Luck 1 moest men Myrna van Brussel en Kim Noteboom hieraan afstaan. Verder was Leonie Noteboom afwezig. Coach Wilko Kattestaart koos als vervangsters voor Petra v/d Valk en Jessica de Vos. Op de bank begonnen Annemieke Breeman en Ingmar Adam.

Good Luck begon voortvarend aan de wedstrijd. Men speelde in de beginfase veel beter dan Seolto. Via een slim uitgespeelde vrije bal kwam Good Luck via Arie Jan Hartensveld op voorsprong. Met een zeer sterk spelende Lindsay Abbas, die de rebound prima verzorgde, bleef Good Luck lang zoeken in de aanval. Toch was het Seolto wat tegen de verhouding op 1 - 1 kwam. Het tweede aanvalsvak pikte het goede voorbeeld van de beginfase echter niet op. Schoten kwamen tegen de mand en ook de rebound was niet optimaal. Het was Seolto dat hierdoor binnen no-time op een 1 - 3 voorsprong kwam. Ondanks deze tik raakte Good Luck niet uit de wedstrijd. Men kreeg grote ruimte in de aanval. Met name Arie Jan Hartensveld kreeg veel schotmogelijkheden, maar trof geen doel. Good Luck kwam echter toch weer op gelijke hoogte door twee strafworpen van Petra v/d Valk. Met een magere 3 - 3 gingen de ploegen de rust in.

Na het praatje in de rust ging Good Luck vol vertrouwen de tweede helft in. Men was zich er goed van bewust dat er een gat moest worden geslagen. Deze missie was echter niet gemakkelijk. De aanvallen van Good Luck waren veel te kort, maar ook Seolto kwam niet tot score. Pas na een kwartier in de tweede helft kon Arno Doornhein scoren uit een strafworp, verkregen uit een goede actie van Jessica de Vos. Even later scoorde Arno Doornhein uit een goede aanval ook de belangrijke 5 - 3. Deze score werd nog verder uitgebouwd door een strafworp van Petra v/d Valk. Met nog vijf minuten op de klok leek er geen vuiltje aan de lucht. Toch kwam Seolto nog terug tot 6 - 5. Er volgde nog een paar bange minuten voor Good Luck. Seolto leek in de laatste minuut ook nog gelijk te maken, maar dit doelpunt werd gelukkig afgekeurd. Good Luck 2 sloot hierdoor de wedstrijd winnend af.

Good Luck 2 speelde vandaag beter dan Seolto, maar heeft het zich onnodig moeilijk gemaakt. Toch geeft deze overwinning een goed gevoel in de groep. Ondanks de afwezigheid van een aantal vaste spelers hield de ploeg zich prima staande. Complimenten gaan dus uit naar de invallers van Good Luck 3. Volgende week speelt Good Luck 2 de laatste wedstrijd voor de aanvang van het zaalseizoen. In Zwijndrecht is dan Albatros 4 de opponent.

Doelpunten Good Luck: Petra v/d Valk (3), Arno Doornhein (2) en Arie Jan Hartensveld (1)