Wedstrijden > DSO 3 - Good Luck 2

Datum: 9 oktober 2004

Good Luck 2 komt te kort in Klundert

Op zaterdag 9 oktober vond de confrontatie plaats tussen DSO 3 en Good Luck 2. Deze wedstrijd kon behoorlijk belangrijk genoemd worden daar beide ploegen beneden in de stand te vinden zijn. DSO wachtte zelfs nog op de eerste winstpartij. Door verschuivingen richting het eerste team werd er zonder Myrna van Brussel en Arno Doornhein naar Klundert afgereisd. Ook coach Wilko Kattestaart was afwezig, zijn plaats werd opgevuld door Ben Vis. Op de bank begon Petra v/d Valk.

DSO begon iets beter aan de wedstrijd dan Good Luck. Good Luck had vrij korte aanvallen en het was dan ook DSO wat op een 2 - 0 voorsprong kwam. Dit mocht de ploeg uit Klundert echter niet uitbreiden. Via een vrije bal van de half geblesseerde Thea Melaard en een doelpunt van Ingmar Adam werd het weer gelijk. Daarna was het de ploeg uit Klundert die weer op twee doelpunten voorsprong kwam, waarna Good Luck weer op 4 - 4 kwam. Bij beide ploegen was er maar één vak wat doelpunten kon maken. In het andere vak bestond het spel voornamelijk uit éénschotsaanvallen en balverlies. Aangezien het DSO was wat steeds op voorsprong kwam, was dit dus niet in het voordeel van Good Luck. Vlak voor rust kon Thea Melaard toch niet verder spelen. Zij werd vervangen door Petra v/d Valk. Bij 6 - 5 gingen de ploegen de rust in.

In de rust werd besloten de tactiek in het scorende vak verdedigd iets te wijzigen. Dit omdat DSO een sterke rebound had en te lange aanvallen mocht uitvoeren. Good Luck kwam terug tot 6 - 6, maar toch vervolgde het scenario van de eerste helft weer. DSO kwam weer op twee punten, waarna Good Luck op 8 - 7 kwam middels een strafworp van Ingmar Adam. Toen pas werd het eerste doelpunt gemaakt in het andere vak. Helaas was dit een doelpunt van DSO. Het niet-scorende vak van Good Luck leek hierdoor wel wat beter te gaan spelen en de aanvallen werden wat langer. Jammerlijk leverde dit geen doelpunt op en het was DSO wat middels een zwaarverdedigd doelpunt de eindstand bepaalde op 10 - 7.

Helaas opnieuw verlies dus voor Good Luck 2. Gezien de gehele wedstrijd was het echter wel terecht dat DSO de punten kreeg. Volgende week speelt Good Luck 2 thuis om 14.00 tegen Seolto 2. Hopelijk wordt dan eindelijk de eerste thuisoverwinning geboekt.

Doelpunten Good Luck: Ingmar Adam (3), Gijsbert Gille (2), Thea Melaard (1) en Petra v/d Valk (1)