Wedstrijden > Good Luck 1 - NIO 1

Datum: 2 oktober 2004

Good Luck verslaat NIO

De korfballers van Good Luck begonnen met de nodige zorgen aan de thuiswedstrijd tegen NIO uit Schiebroek. Allereerst omdat NIO de laatste jaren een zeer lastige tegenstander bleek, maar ook omdat Good Luck enkele niet geheel fitte speelsters had. De beginfase was onrustig en beide ploegen kregen nog niet echt grip op de wedstrijd. Na ongeveer 12 minuten bleek het voor Britt Abbas toch niet mogelijk om door te spelen. Zij werd vervangen door Myrna van Brussel, die net een hele wedstrijd gespeeld had in het 2e team van Good Luck. Ondanks deze tegenvaller kreeg Good Luck langzaam het betere van het spel. Men pakte een voorsprong van twee doelpunten en kon deze tot aan het rustsignaal vasthouden. De 7-5 voorsprong was op dat moment terecht, maar de dreiging van de aanvallers van NIO bleef nadrukkelijk aanwezig. Het was Good Luck er dan ook alles aangelegen om op voorsprong te blijven. Men kon dan het tempo van de wedstrijd bepalen en het initiatief behouden. Dit lukte ook in de beginfase van de tweede helft en men liep door een doelpunt van uitblinkster Liesbeth Los uit naar een 8-5 voorsprong. NIO gaf de moed niet op en bleef het de ploeg uit Middelharnis zeer lastig maken. Door wat slordigheden in de defensie van Good Luck kwam men zelfs terug tot 8-7 en de spanning was te snijden. Good Luck kreeg weer wat lucht, nadat Jan-Willem de Vos een strafworp kon benutten die Arjan Zondervan geforceerd had na een goede actie. Het was opnieuw Liesbeth Los die de wedstrijd op slot gooide met twee treffers van afstand. Hierdoor kwam Good Luck op een geruststellende 11-7 voorsprong. In de slotfase verving Arno Doornhein nog Marcel Kievit, maar dit had geen invloed meer op het spelbeeld. Good Luck speelde de wedstrijd rustig uit en slechts voor de statistieken kwam NIO in de slotfase nog terug tot 13-11. De twee punten bleven echter in Middelharnis en door deze overwinning kan Good Luck zich voorlopig gaan mengen in de strijd om de bovenste plaatsen in deze veldcompetitie.

Doelpuntenmaker(s): Liesbeth Los (4), Jan-Willem de Vos (4), Arjan Zondervan (3), Heidi Kamerling (1) en Marjon Soeteman (1)