Wedstrijden > VIOS 1 - Good Luck 1

Datum: 25 september 2004

VIOS (W) - Good Luck gestaakt

Willemstad. Zaterdag 25 september was het korfbalterrein van VIOS het podium voor de strijd tussen het 1e en 2e team van VIOS (W) en Good Luck. Good Luck 2 behaalde haar eerste winst en liet dit overtuigend zien door de opponent met 5 - 19 te verslaan. Vervolgens was het de beurt aan de beide eerste teams.

Op een zwaar en slecht veld kwam Good Luck na een aantal lange aanvallen op een verdienstelijke 0 - 2 voorsprong. Vervolgens kwam de ploeg uit Willemstad door een aantal communicatieve fouten aan de zijde van Good Luck gelijk. Toch pakte Good Luck weer de voorsprong, 2 - 4, maar vervolgens was het weer VIOS wat gelijk trok en zelfs op voorsprong kwam. Na een mooie combinatie tussen Heidi Kamerling en Arjan Zondervan ronde laatstgenoemde fraai af. De combinaties liepen bij Good Luck vrij goed, alleen de afronding liet zich te wensen over. Het weer hielp hier ook niet bij, want naast de windkracht 6 ging het ook nog eens regenen. Dit resulteerde in hard werken. Beide ploegen lieten dit dan ook zien en bij rust stonden de ploegen dan ook terecht naast elkaar, 6 - 6.

Scheidsrechter Loeve begon de tweede helft met de mededeling dat hij probeerde door te fluiten ondanks zijn opgelopen blessure. Hij was hier in de rust voor behandeld. Good Luck begreep dit goed en via doelpunten van Marcel Kievit en Nico Overduin kwam de ploeg binnen vijf minuten nog op een 6 - 8 voorsprong. Met nog 30 minuten op de klok blies arbiter Loeve af. Een spierscheuring in het bovenbeen was de boosdoener. Dit betekent dat de resterende tijd op een ander tijdstip zal moeten worden uitgespeeld.

Volgende week speelt Good Luck om 15.30 uur op het eigen terrein tegen NIO uit Rotterdam-Schiebroek. Hierbij staat ook scheidsrechter Loeve ingedeeld, maar gezien zijn blessure zal dit waarschijnlijk iemand anders zijn. Opmerkelijk genoeg zijn twee andere wedstrijden in deze poule niet gespeeld, vanwege het ontbreken van een scheidsrechter. Hopelijk hoeft hier niet uit geconcludeerd te worden dat er alsmaar minder animo is om een wedstrijd als arbiter te leiden. De stand in poule 3D is momenteel dan ook wat uit het verband getrokken.

Doelpunten Good Luck (na 1 helft + 5 minuten): Marcel Kievit (3), Nico Overduin (3), Liesbeth Los (1) en Arjan Zondervan (1).