Wedstrijden > Good Luck 2 - TOGO 2

Datum: 18 september 2004

Good Luck 2 kansloos tegen TOGO

Op 18 september speelde Good Luck 2 thuis tegen TOGO 2 uit Goes. Good Luck 2 wacht nog op de eerste punten. TOGO haalde tot nu toe echter het volle pond. Good Luck 2 speelde opnieuw zonder Jeroen Kars. Op de bank begonnen Kim Noteboom en Arnold Jansen.

Van te voren was al bekend dat TOGO waarschijnlijk zou gaan achterverdedigen. Een saaie en statische verdedigingstactiek waarbij het voornamelijk om de rebound gaat. Voor het publiek is dit niet erg leuk om naar te kijken. Dat TOGO deze tactiek goed beheerste bleek al gelijk vanaf het begin. De eerste zeven minuten gingen op zich nog wel goed aan de Good Luck-zijde. Daarna werd de wedstrijd volledig uit handen gegeven. Bij 1 - 3 werd de kans op de aansluiting gemist en TOGO kon ver uitlopen. Niet dat de TOGO aanvallen bijzonder lang waren, maar ze hadden wel een ongelofelijk hoog rendement. Het duurde niet lang voordat Good Luck op een 1 - 8 achterstand stond. Vlak voor rust kroop Good Luck iets dichterbij om met een 4 - 9 achterstand werd de rust ingegaan.

De tweede helft begon op zich wat beter. Good Luck leek de rebound wat beter op orde te hebben. Er werd dan ook gelijk gescoord, maar het frustrerende was dat TOGO direct antwoordde. Het scenario van de eerste helft volgde weer en half in de tweede helft stond er een 5 - 16 achterstand die onoverbrugbaar was. Good Luck vocht zich nog even terug tot 7 - 16. Arnold Jansen viel nog verdienstelijk in voor Arno Doornhein. TOGO had het slotoffensief en bracht met bijzonder scherpe schoten de eindstand op 7 - 20.

De ploeg van Wilko Kattestaart was vandaag niet opgewassen tegen TOGO wat vandaag boven zichzelf uitsteeg. Aanvallend ging het erg moeizaam door het sterke achterverdedigen van de ploeg uit Goes. Niet mooi om naar te kijken, wel effectief. Volgende week speelt Good Luck 2 uit bij VIOS in Willemstad. Waarschijnlijk krijgt de ploeg daar betere kansen om met een goed resultaat naar huis te gaan.

Doelpunten Good Luck: Myrna van Brussel (2), Kim Noteboom (1), Lindsay Abbas (1), Arno Doornhein (1), Ingmar Adam (1) en Gijsbert Gille (1)