Wedstrijden > Good Luck 1 - Vriendenschaar 1

Datum: 11 september 2004

Good Luck verslagen in eigen huis

Middelharnis. Zaterdag 11 september stond de eerste thuiswedstrijd van dit veldseizoen voor Good Luck op het programma. De korfballers uit Middelharnis traden aan tegen Vriendenschaar uit Bodegraven. Bij mooi weer zag veel publiek dat Vriendenschaar behoorlijk lange aanvallen had, maar moeite had met scoren. Good Luck was niet geconcentreerd en speelde zonder enige beleving. Tactisch was het aan de zijde van Good Luck zeer zwak, maar Vriendenschaar kon hier niet van profiteren. Bij rust stond er dan ook een zeer magere 2 - 3 achterstand op het scorebord.

In de tweede helft kwam Good Luck redelijk uit de startblokken. Het creëerde veel meer kansen, maar verzilverde deze niet. Langzamerhand belandde het spel weer in een fase van chaos en bij Good Luck kon men dan ook elkaar, zowel aanvallend als verdedigend, niet vinden. Toch werd er gestreden voor de punten en hierdoor kwamen de korfballers uit Middelharnis op een 4 - 3 voorsprong. Direct daarop volgde de gelijkmaker. Dit was voor Good Luck de genadeslag. Vriendenschaar liep kort daarop uit naar 4 - 6. Door een cruciale fout van de arbiter kreeg Good Luck een onterechte strafworp tegen. In de slotfase verlieten Heidi Kamerling en Arjan Zondervan het veld voor Myrna van Brussel en Arno Doornhein, maar ook zij konden het matige spel geen injectie geven. Good Luck kwam nog terug tot 5 - 8, maar Vriendenschaar had het laatste woord en zette het scorebord bij het eindsignaal op 5 - 9. Een zeer zwakke dag voor de formatie van coach De Leeuw, die zijn ploeg zag ploeteren tegen het goede voorverdedigen van Vriendenschaar. Echter zijn er genoeg kansen geweest om de wedstrijd naar de hand van Good Luck te zetten. Er is dan ook veel te weinig gescoord. Het zat er vandaag blijkbaar niet in!

Hopelijk laat Good Luck volgende week beter spel en resultaat zien als TOGO uit Goes op bezoek komt.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (2), Britt Abbas (1), Liesbeth Los (1) en Arjan Zondervan (1).