Wedstrijden > ACKC 3 - Good Luck 2

Datum: 15 mei 2004

Good Luck 2 sluit af met winst

Op 15 mei 2004 vond de laatste wedstrijd van het seizoen voor Good Luck 2 plaats. Deze moest worden gespeeld in het Brabantse Almkerk. De tegenstander was ACKC 3. Deze ploeg staat met slechts één punt roemloos onderaan. In Middelharnis won Good Luck nipt met 12 - 11. Good Luck moest het vandaag doen zonder Myrna van Brussel en Ingmar Adam, die in de basis startte bij het eerste team van Good Luck. Op de bank naast coach Elly Quak - voor wie dit de laatste wedstrijd was - zaten Marianne Nobel en André Quak.

Beide ploegen begonnen wat afwachtend aan de wedstrijd. ACKC opende na ongeveer tien minuten de score, waarna Good Luck weer gelijkmaakte. Ook het tweede aanvalsvak had het niet gemakkelijk. Veel ballen werden verkeerd geplaatst en het gebied rondom de korf werd teveel opgezocht. Dit zorgde dan ook voor veel balverlies. Toch kwam Good Luck middels een doorloopbal van Dineke Sprong op een 1 - 2 voorsprong. Good Luck had zelfs de mogelijkheid tot 1 - 3, maar tot twee maal toe werd een zuivere strafworp Good Luck ontnomen. De scheidsrechter vond het overigens helemaal niet nodig om te fluiten voor duidelijke overtredingen. Dit zorgde dan ook veel flink wat irritatie bij beide ploegen. ACKC kon blijven hopen op 2 - 2 en dat doelpunt kwam er dan ook. Vanaf dat moment ging Good Luck wat slimmer korfballen. De spelers van ACKC gaven veel ruimte en er werd meer voor het schot gekozen. Dit leverde lange aanvallen op van soms wel vijf of zes schoten. Helaas had Good Luck het geluk niet echt aan zijn zijde en was het ACKC wat zelfs op een 4 - 2 voorspong kwam, daar zat ook nog één verdedigt doelpunt bij, dat onterecht werd toegekend.

Good Luck begon de tweede helft wat beter. Ook het andere vak koos meer voor het schot. Hoewel het wel een poosje duurde, kwam Good Luck op gelijke hoogte door twee doelpunten van Kim Noteboom. Het volgende aanvalsvak had minder tijd nodig. In drie minuten werd er twee maal gescoord. Good Luck vervolgde zijn weg en via doelpunten van Dineke Sprong en Leo v/d Made kwam men op 4 - 8 en leek de wedstrijd voortijdig beslist. Bij 4 - 9 kwamen Marianne Nobel en André Quak in het veld. Good Luck had nog mogelijkheden om de marge nog verder te vergroten. Helaas trof men geen doel meer en kon ACKC de stand nog een beetje dragelijk maken. Bij 6 - 9 floot de scheidsrechter voor het laatst.

Good Luck 2 sluit het seizoen dus met winst af. Dit betekent tevens dat men zeker is van de vierde plaats in poule R4D. ’s-Avonds is er met het team nog een barbecue gehouden, waarbij coach Elly Quak werd bedankt voor de tijd die zij in het tweede team heeft gestoken.

Doelpunten Good Luck: Dineke Sprong (2), Kim Noteboom (2), Adwin Krijger (2), Petra v/d Valk (1), Dick Boeter (1), Leo v/d Made (1)