Wedstrijden > VIOS 1 - Good Luck 1

Datum: 8 mei 2004

Good Luck wint van titelkandidaat

Willemstad. Zaterdag 8 mei gingen de korfballers uit Middelharnis naar Willemstad om het op te nemen tegen titelkandidaat VIOS. In klasse 3B strijden zo’n 6 van de 8 clubs voor promotie naar de tweede klasse. Het verschil tussen de nummer 1 en 7 bedraagt slechts 7 punten, dus in feite maken nog vier clubs kans op het kampioenschap. Vooraf stond VIOS drie punten voor op nummer 2 DSO uit Klundert, bij winst zou VIOS op de voorlaatste speeldag in dit seizoen kampioen zijn. De festiviteiten waren al in gang gezet in Willemstad en de ploeg begon dan ook voortvarend aan de strijd en stond binnen 10 minuten op een terechte 4 - 0 voorsprong. Good Luck ging wat langer zoeken en vond rust in het aanvalsspel. Hoewel vele kansen om zeep werden geholpen bleef de ploeg rustig. Na de 5 - 1 voorsprong kreeg VIOS het wat moeilijker. Good Luck vocht zich mede door sterk spel van aanvoerster Liesbeth Los terug naar 5 - 4. Even leek het of Marjon Soeteman het veld moest verlaten toen zij door twee heren letterlijk omver werd gelopen en op haar achterhoofd belandde. Gelukkig kon zij de strijd hervatten. De aansluiting leek gevonden, echter beging de defensie van Good Luck een aantal onnodige fouten, waardoor ze tegen een achterstand van 8 - 5 bij rust aankeken.

In de tweede helft behield Good Luck de rust in het aanvalsspel en vond Nico Overduin al snel van afstand de korf. Door een aantal fraaie acties van Arjan Zondervan kwam Good Luck naast VIOS, 8 - 8. Wederom liet de verdediging enkele steken vallen. Na een duel en licht trappen kreeg Arjan Zondervan de gele kaart voorgeschoteld. Door concentratie gebrek rondde VIOS terecht een afstandschot en een vrije bal af. Toch gaf Good Luck niet de moed op. Veel publiek zag dan ook dat Jan-Willem de Vos de strafworp voor 10 - 10 miste. Niet veel later maakte hij dit goed met een schitterend afstandschot en liet zijn ontlading dan ook blijken. VIOS zat niet meer in de wedstrijd en ging forceren en afreageren op elkaar en op de scheidsrechter. Mede hierdoor had Good Luck het betere van het spel en na een mooi steekballetje van Samantha de Vos kon Britt Abbas van dichtbij de voorsprong aantekenen. Toch kon VIOS, enigszins gelukkig, weer op gelijke hoogte komen. In de slotfase kreeg ook Marcel Kievit nog een ongelukkige en onbedoelde kaakstoot te verduren. Het spel lag enkele minuten stil, maar kon daarna met dezelfde zestien vervolgt worden. Good Luck had al genoegen genomen met het gelijke spel, maar wist in de slotseconden toch nog de winnende treffer te maken.

Een uitermate goede overwinning van de ploeg van coach De Leeuw. Het heeft het feestje van VIOS verstoord en Good Luck verwacht dan ook wel een bedankje van nummer 2 DSO, die hierdoor nog zicht hebben gekregen op de titel. Good Luck was in feite wel uitgespeeld in deze competitie, maar wou absoluut niet de zevende plaats vertegenwoordigen, zodat mogelijke degradatie vermeden kon worden. Nu heeft Good Luck de vijfde positie verstevigd en nog uitzicht op de vierde positie. Daarvoor zal Good Luck volgende week in Middelburg tegen ONDO voor strijden.

Doelpunten Good Luck; Jan-Willem de Vos (3), Arjan Zondervan (3), Marcel Kievit (2), Liesbeth Los (2), Britt Abbas (1) en Nico Overduin (1).