Wedstrijden > VIOS 2 - Good Luck 2

Datum: 8 mei 2004

Good Luck 2 handhaaft zich in de reserve vierde klasse

Op 8 mei vertrok Good Luck 2 richting Willemstad om het op te nemen tegen VIOS (W) 2. Voor de wedstrijd stond Good Luck één punt voor op VIOS (W) met nog twee wedstrijden te gaan. Er van uitgaande dat de laatste twee ploegen uit de poule degraderen zou Good Luck 2 zich veilig kunnen stellen als er werd gewonnen van de mededegradatiekandidaat. De thuiswedstrijd vóór de zaal werd vrij gemakkelijk gewonnen door Good Luck. Bij Good Luck begonnen Leonie Noteboom en Leo v/d Made op de bank.

Het begin van de wedstrijd was veelbelovend. Waar VIOS (W) meestal aanvallen had met maar één doelpoging speelde Good Luck lange aanvallen met behoorlijk wat kansen. De voorsprong werd dan ook behaald, maar de 0 - 2 bleef uit. Zeer tegen de verhouding werd het dus weer gelijk. Dit was het beeld van de gehele eerste helft. Good Luck moest veel moeite doen om te scoren, waardoor VIOS (W) steeds bij kon blijven. In één van de vakken kregen een aantal spelers zoveel ruimte dat men elkaar steeds in de weg liep. Het resultaat bij de rust was dan ook behoorlijk tegenvallend: 6 - 7.

Good Luck wilde in de tweede helft gelijk toeslaan, maar het was VIOS wat weer op gelijke hoogte kwam. Good Luck scoorde weer en via Ingmar Adam werd er eindelijk het fel begeerde gat van twee doelpunten geslagen. Een paar minuten later werd Adwin Krijger vervangen door Leo v/d Made, die direct de juist verdiende strafworp mocht gaan nemen. Hij faalde niet en via een doelpunt van Gijsbert Gille kwam Good Luck op een comfortabele 7 - 11 voorsprong. Good Luck ging nog verder en via twee doelpunten van Ingmar Adam - waarvan het tweede doelpunt wel heel erg mooi was - kwam Good Luck op een 7 - 13 voorsprong. Toen geloofde men het wel. VIOS (W) kon nog twee maal tegenscoren en bij het laatste fluitsignaal stond daar de stand van 9 tegen 14.

Een belangrijke overwinning voor het team van coach Elly Quak. Good Luck 2 is nu verzekerd van de veilige vijfde plaats. Volgende week speelt de ploeg nog tegen het laaggeplaatste ACKC 3. Wellicht valt er in die wedstrijd nog een hogere klassering te behalen.

Doelpunten Good Luck: Ingmar Adam (4), Dick Boeter (3), Adwin Krijger (2), Leo v/d Made (2), Gijsbert Gille (2), Petra v/d Valk (1), Anne Los (1)