Wedstrijden > Good Luck 1 - All-Ready 1

Datum: 10 april 2004

Nederlaag voor Good Luck

Wedstrijden tussen de korfbalploegen Good Luck en All Ready uit Zierikzee zijn altijd extra beladen. Deze ploegen komen elkaar de laatste jaren regelmatig tegen in de competitie en de ploegen doen normaal gesproken niet veel voor elkaar onder. Zaterdag 10 april kwam All Ready op bezoek voor de veldcompetitiewedstrijd tegen de ploeg uit Middelharnis. Good Luck heeft in de competitie één punt voorsprong en de winnaar van het duel blijft nadrukkelijk mee doen in de strijd om het kampioenschap. Bij Good Luck begon Myrna van Brussel in de basis in plaats van Marjon Soeteman die op vakantie was. Tijdens de eerste minuten van duel hadden beide ploegen moeite met scoren en golfde het spel doelloos op en neer. All Ready scoorde uiteindelijk het eerste doelpunt en putte daar ook vertrouwen uit. De ploeg liep uit naar een 0-3 voorsprong en had ook het betere van het spel. Pas na ruim een kwartier spelen scoorde Jan-Willem de Vos van afstand het eerste doelpunt voor Good Luck. All Ready bleef de hele 1ste helft de betere ploeg en won vooral veel duels onder de korf. De ruststand van 3-6 was een fikse tegenvaller, maar gaf de krachtsverhouding in het veld weer. Met goede moed startte Good Luck aan de 2de helft en men was gebrand om de aansluiting te hervinden. Deze goede moed kwam alleen niet tot uitdrukking in het spel en All Ready liep uit naar een grotere voorsprong. Bijna alle spelers van Good Luck speelden ruim onder hun gebruikelijke niveau. Ingmar Adam viel nog in voor Marcel Kievit en scoorde direct een doelpunt. De opleving was echter van korte duur en All Ready denderde voort. Doordat de meeste spelers van Good Luck de laatste minuten de moed opgaven liep All Ready uit naar een 6-15 eindstand. Een blamerende nederlaag voor de ploeg die de laatste tijd zo goed presteerde. Hopelijk blijkt deze off-day een incident te zijn en kan volgende week de draad weer opgepikt worden. De strijd om het kampioenschap kan na deze nederlaag alleen wel als verloren beschouwd worden.

Doelpuntenmakers: Jan-Willem de Vos (3), Britt Abbas (1), Nico Overduin (1), Ingmar Adam (1)