Wedstrijden > DSO A1 - Good Luck A

Datum: 10 april 2004

Van uw webmaster...

Zaterdag 10 april vertrokken de A's richting Klundert om daar te spelen tegen DSO A1. De thuiswedstrijd in de eerste helft van de veldcompetitie werd met 7-6 gewonnen. Verwacht werd dat het ook nu weer een spannend duel zou worden. Naast Heidi Kamerling, die als extra coach van de A's is aangesteld, zaten Jeroen Kars en Hans Peterse op de bank.

Om 13.00 precies floot scheidsrechter Stans voor het begin van de wedstrijd. Beide ploegen begonnen wat onwennig, maar de openingstreffer van Good Luck viel vrij snel. Een mooi afstandschot van Arie Jan Hartensveld betekende 0-1. DSO kwam vervolgens op een 2-1 voorsprong en, nadat Thea Melaard gelijk maakte, ook op 3-2. Daarna was het initiatief voor Good Luck. Door een benutte strafworp van Amy Adriaansen en een schot van Thea Melaard werd de rust bereikt met een kleine 3-4 voorsprong.

Door een doelpunt van Thea Melaard en 2 treffers van Arno Doornhein kwam Good Luck snel na rust op een comfortabele 3-7 voorsprong. Rik Weijman en Maarten Vijfhuize werden met zo'n 20 minuten te spelen vervangen door Jeroen Kars en Hans Peterse. Een invaller aan de kant van DSO bracht de spanning terug door 2 keer van afstand te scoren. De ploeg uit Klundert geloofde er weer in en kwam zelfs op 6-7. Arno Doornhein maakte toen de belangrijke 6-8 uit een fraaie assist van Arie Jan Hartensveld. DSO kwam nogmaals tot op 1 puntje, maar Jeroen Kars bracht de voorsprong weer naar 2. DSO kwam nog terug tot 8-9, maar de verdiende winst was voor Good Luck.

De A's hebben het in de slotfase nog onnodig spannend gemaakt, maar gelukkig zijn de punten wel binnengehaald. Hierdoor is de voorsprong op Swift en DSO vergroot en blijven de A's in het spoor van de middenmoot. Volgende week wacht ACKC A1 in Almerk!

Aanval: Amy Adriaansen, Annemieke Breeman, Arno Doornhein, Arie Jan Hartensveld
Verdediging: Thea Melaard, Lindsay Abbas, Rik Weijman (50. Jeroen Kars), Maarten Vijfhuize (50. Hans Peterse)
Doelpuntenmakers: Thea Melaard (3), Arno Doornhein (3), Amy Adriaansen (1), Arie Jan Hartensveld (1), Jeroen Kars (1)