Wedstrijden > Scheldevogels 1 - Good Luck 1

Datum: 27 maart 2004

Scheldevogels 1 - Good Luck 1

Zaterdag 27 maart was Good Luck te gast bij Scheldevogels uit Bergen op Zoom. Normaliter is er weinig belangstelling voor een vriendschappelijke wedstrijd, maar bij deze wedstrijd was behoorlijk veel publiek te vinden. De reden: Scheldevogels opende haar nieuwe complex. Na vele jaren kwam eindelijk hun droom uit, een prachtige nieuwe kantine en een kunstgrasveld. De accommodatie mag er dan ook zeker zijn!

Good Luck had dus een primeurtje en was de eerste opponent van Scheldevogels op het nieuwe kunstgrasveld. Coach Jan de Leeuw kreeg diverse complimenten van de zijde van Scheldevogels over het behaalde kampioenschap in de derde klasse in de zaal. Scheldevogels speelt zelf vierde klasse en hoopt al jaren op een plaatsje in de derde klasse. Good Luck was dus aan haar stand verplicht om van de ploeg uit Bergen op Zoom te winnen. Dit bleek toch niet zo eenvoudig te zijn. Met name de eerste helft had Good Luck moeite om te scoren. Dit kwam enerzijds door veel pech bij de afronding en anderzijds hielp de scheidsrechter hier niet echt in mee. Verdedigend was het ook wat te zwak, waardoor de korfballers uit Middelharnis tegen een 7 - 5 achterstand aankeken met de rust.

De tweede helft liet Good Luck zien dat het een klasse hoger speelde. Het trok de stand gelijk en liep wat verder uit. Bij Good Luck werden ook de vaste reserves uit het tweede team ingebracht (Ingmar Adam en Myrna van Brussel). Good Luck speelde niet echt op het scherpst van de snede, waardoor Scheldevogels nog aansluiting vond. Bij 12 - 15 floot de scheidsrechter af en konden de spelers op het terras van een drankje en de zon genieten!

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (5), Arjan Zondervan (4), Jan-Willem de Vos (2), Britt Abbas (1), Myrna van Brussel (1), Liesbeth Los (1) en Nico Overduin (1).