Wedstrijden > Albatros A1 - Good Luck A

Datum: 28 februari 2004

Van uw webmaster...

Op zaterdag 28 februari vertrokken de junioren van Good Luck naar Zwijndrecht om daar te spelen tegen Albatros A1, koploper in klasse A2E. Albatros had alle wedstrijden ruim gewonnen en had aan een punt genoeg voor het kampioenschap. Good Luck staat op de vijfde plaats en heeft al enkele weken niets meer te winnen of verliezen. Vanwege de blessure van Jessica de Vos en afwezigheid van Amy Adriaansen begon Maxime van Peperstraten uit Good Luck B deze wedstrijd in de basis. Naast haar in de aanval stonden: Annemieke Breeman, Arie-Jan Hartensveld en Rik Weijman. In de verdediging stonden: Thea Melaard, Lindsay Abbas, Arno Doornhein en Maarten Vijfhuize.

Albatros kwam in de eerste minuut via een gelukkig schot op 1-0, waarna Good Luck het een tijdje goed dicht hield. Toch viel de 2-0 uit een afstandschot, waarna Good Luck terug kwam tot 2-1 uit een vrije bal van Arno Doornhein. Albatros liep vervolgens, geholpen door veel overtredingen van Good Luck, snel uit naar 5-1. Lindsay Abbas maakte uit een strafworp de 5-2, maar daarna had Good Luck niet veel meer in te brengen. De dodelijke precisie van Albatros deed Good Luck de das om. Vrije ballen en schoten werden vanuit alle hoeken benut. Bij 10-2 scoorde Arie-Jan Hartensveld met een afstandschot het derde doelpunt voor Good Luck. Albatros liep nog voor de rust uit naar 12-3.

In de tweede helft kwam Jeroen Kars in het veld voor Rik Weijman. Verdedigend ging het wat beter en aanvallend kreeg Good Luck kansjes, maar tegen de zuiverheid van Albatros konden de A's niet opboksen. Zo'n 10 minuten na rust werd Arie-Jan Hartensveld vervangen door Hans Peterse. Deze bracht aanvallend wat nieuwe energie, maar helaas wist Good Luck de kleine kansen die het kreeg, niet af te maken. Albatros scoorde vrolijk verder en liep uit naar een een ruime 19-3 voorsprong. Het laatste wapenfeit was echter voor Good Luck. Lindsay Abbas scoorde haar tweede strafworp en bepaalde de eindstand op 19-4.

Good Luck had weinig in te brengen in de kampioenswedstrijd van Albatros. De ploeg uit Zwijndrecht promoveert terug naar de eerste klasse, waarin het ook op het veld speelt. Gezien de andere uitslagen heeft Good Luck het niet eens zo slecht gedaan. Maxime van Peperstraten speelde een prima wedstrijd, bij deze bedankt voor het meedoen! Op 13 maart spelen de A's de laatste competitiewedstrijd in de Staver. Tegenstander is dan OZC uit Rotterdam.

Doelpuntenmakers: Lindsay Abbas (2), Arno Doornhein (1), Arie-Jan Hartensveld (1).