Wedstrijden > ONDO 1 - Good Luck 1

Datum: 14 februari 2004

Good Luck 1 kampioen

In een direct duel met concurrent ONDO moest de Flakkeese korfbalformatie Good Luck trachten het felbegeerde kampioenschap binnen te halen. Good Luck had de laatste weken echter wat punten gemorst, mede vanwege de toenemende zenuwen. De spanningen voor deze belangrijke uitwedstrijd waren nog veel groter, maar ook tegenstander ONDO had duidelijk last van spanningen. Toch nam ONDO in de beginfase een voorsprong van 2-0. Good Luck raakte gelukkig niet in paniek en ging op zoek naar doelpunten via lange georganiseerde aanvallen. Doorslaggevend was echter het verdedigende spel van Good Luck. Het werd de aanvallers van ONDO bijna onmogelijk gemaakt om te scoren. Waar de laatste weken nog al eens een foutje gemaakt werd, was het verdedigende spel nu foutloos en subliem. Marcel Kievit kreeg in de aanval hierdoor de mogelijkheid om via twee doelpunten de ploegen weer naast elkaar te zetten. Arjan Zondervan ronde ook tweemaal een goed uitgespeelde aanval af, zodat Good Luck de gewenste voorsprong had bereikt. De meegereisde supporters zweepten de ploeg verder op en ondanks de weinige doelpunten was het zeker een meeslepend duel. Nadat ONDO nog was even dreigde teruggekomen bepaalde Samantha de Vos met een afstandschot de ruststand op 3-5. Dit tot frustratie van haar tegenstandster die na het rustsignaal onsportief de bal tegen haar achterhoofd gooide. Even leek de vlam flink in de pan te slaan, maar gelukkig werd dit incident snel gesust. Good Luck putte hier extra motivatie uit en ging super fel de tweede helft van start. ONDO probeerde nog via snelle acties langszij te komen, maar de ploeg onder leiding van Jan de Leeuw weigerde de voorsprong uit handen te geven. Cruciale treffers van Liesbeth Los en Britt Abbas zorgde ervoor dat ONDO de wanhoop nabij was. De laatste minuten waren een formaliteit, want ONDO had de handdoek in de ring gegooid. Nico Overduin luisterde een puike wedstrijd nog op met het laatste doelpunt voor Good Luck. De meegereisde trouwe supporters stonden op de banken en na het eindsignaal werd de 7-10 overwinning uitgebreid gevierd. Met deze overwinning is Good Luck één wedstrijd voor het einde van competitie al zeker van het kampioenschap in de derde klasse. Een unieke prestatie, want nog nooit eerder in hun historie heeft het eerste team van Good Luck het niveau van de tweede klasse behaald. De spelers en speelster hebben het kampioenschap uitgebreid gevierd en het bleef nog heel lang onrustig!