Wedstrijden > ONDO A1 - Good Luck A

Datum: 14 februari 2004

Van uw webmaster...

Op zaterdag 14 februari speelde Good Luck A de uitwedstrijd tegen ONDO A1 in Middelburg. Door de blessure van Jessica de Vos en afwezigheid van Amy Adriaansen waren er dit weekend maar 3 dames beschikbaar. Good Luck B had ook maar 4 dames en is nog in de race voor het kampioenschap, dus moesten de A's noodgedwongen met 7 mensen spelen. In de aanval stonden: Arie-Jan Hartensveld, Rik Weijman en Annemieke Breeman. Verdediging: Jeroen Kars, Hans Peterse, Thea Melaard en Lindsay Abbas. Naast Heidi Kamerling, die Wilko Kattestaart (vakantie) als coach verving, zaten Arno Doornhein en Maarten Vijfhuize op de bank.

ONDO nam snel een 2-0 voorsprong, maar Good Luck knokte zich terug tot 2-2. Al snel werd duidelijk dat ONDO moeite had om tegen een vak van 3 mensen te spelen. Good Luck speelde vooral in het vak met 3 mensen zeer opportunistisch en dat bleek de juiste manier te zijn. De heren in dit vak konden verdedigend telkens meevangen en aangezien de schoten van ONDO zuiverheid misten, werden er verrassend veel ballen onderschept. ONDO liep wel uit naar 5-3, waarna Arie-Jan Hartensveld de ruststand op 5-4 bepaalde vanuit een vrije bal. Bemoedigende woorden in de rust, want ONDO werd knap van scoren af gehouden.

De ploeg uit Middelburg kreeg een preek en kwam duidelijk scherper uit de kleedkamers. Na rust stond het binnen no-time 8-4. Good Luck kwam nog op 8-5, maar het spelen met 7 mensen werd fysiek steeds zwaarder, waarvan ONDO profiteerde. Arie-Jan Hartensveld en Rik Weijman gingen 5 minuten na rust moegestreden naar de kant. Zij werden vervangen door Arno Doornhein en Maarten Vijfhuize. Ook in deze nieuwe samenstelling werd er vrijuit gespeeld, alleen ontbrak nu het geluk om dichterbij te komen. ONDO bakte er bitter weinig van, maar Good Luck was helaas niet meer in staat om tot scoren te komen. ONDO bepaalde de eindstand in de slotfase via een gelukkige doorloopbal op 10-5.

De A's verlieten het veld met opgeheven hoofd. Helaas verloren, maar naar de mogelijkheden is er prima gespeeld en keihard geknokt. Een mooie teamprestatie met 7 mensen, zeker omdat Good Luck in de thuiswedstrijd nog met 15-4 werd afgebluft door ONDO. De A's zijn nu een weekje vrij, waarna er op 28 februari in Zwijndrecht tegen koploper Albatros A1 wordt gespeeld. Weer een lastige uitwedstrijd dus, maar gelukkig heeft Good Luck zich de afgelopen weken al veilig gespeeld in klasse A2E.

Doelpuntenmakers: Rik Weijman (2), Arie-Jan Hartensveld (1), Hans Peterse (1), Jeroen Kars (1).