Wedstrijden > Scheldevogels 2 - Good Luck 2

Datum: 18 december 2004

Good Luck 2 verliest onnodig bij Scheldevogels

Op zaterdag 18 december stond voor het tweede team van Good Luck de laatste wedstrijd van het jaar 2004 op het programma. Tegenstander was Scheldevogels uit Bergen op Zoom. Gezien de uitslagen en de stand leek het er vooraf op dat dit een gelijkwaardige tegenstander zou zijn. Good Luck 2 speelde vandaag zonder Myrna van Brussel. Op de bank begon Arie Jan Hartensveld.

In het begin van de wedstrijd ging de stand gelijk op. Dit was ook een beetje het wedstrijdbeeld in die fase van de wedstrijd en de stand bleef tot 2 - 2 in evenwicht. Vanaf dat moment leek Good Luck wat beter te gaan spelen. Er werden goede kansen gecreëerd, maar het ontbrak aan de afronding. Scheldevogels profiteerde daar gretig van en kwam tegen de verhouding in op een 4 - 2 voorsprong. Dit gat kreeg Good Luck niet dichtgewerkt voor de rust. Bij 6 - 4 klonk het rustsignaal.

Met de boodschap ‘kansen afmaken’ ging Good Luck de tweede helft weer in. Men had slechts anderhalve minuut nodig om terug te komen tot 6 - 6 en het leek erop dat men de wedstrijd zou kunnen gaan kantelen. Helaas was Scheldevogels opnieuw scherper in het afmaken van de kansen en kwam die ploeg op een 9 - 6 voorsprong. Good Luck deed er alles aan om dit gat dicht te werken. Dit leek even te lukken, maar Scheldevogels liep weer uit tot 12 - 8 en op dat moment geloofde de Good Luck-ers er eigenlijk al niet meer in. Bij 14 - 10 floot de scheidsrechter - die complimenten verdiende voor zijn optreden - af en werd er dus opnieuw verloren.

Dit verlies had Good Luck geheel aan zichzelf te wijten. Scheldevogels was niets beter, maar als de goede kansen niet worden afgemaakt wordt het allemaal erg moeilijk. In het nieuwe jaar treft Good Luck als eerste de hekkensluiter uit poule R4B, De Voltreffers 2. Hopelijk speelt Good Luck dan weer eens op het niveau van een aantal weken geleden en houdt men de punten in eigen huis. De wedstrijd Good Luck 2 - De Voltreffers 2 wordt gespeeld op 8 januari 2005 in de Staver om 15.50u.

Doelpunten Good Luck: Arno Doornhein (3), Lindsay Abbas (2), Ingmar Adam (2), Gijsbert Gille (2) en Thea Melaard (1)