Wedstrijden > Korbatjo 1 - Good Luck 1

Datum: 24 januari 2004

Good Luck nipt langs Korbatjo

Oud-Beijerland. Zaterdag 24 januari was de selectie van korfbalvereniging Good Luck te gast bij Korbatjo uit Oud-Beijerland. Het tweede team kon geen vuist maken en verloor, enigszins vertekend, met 13 - 7.

In de thuiswedstrijd had Good Luck 1 ook moeite gehad met Korbatjo 1. Dat bleek ook deze dag. Korbatjo speelt op sommige momenten het achterverdedigen en kleeft behoorlijk op de aanvallers van Good Luck. Toch nam Good Luck, met overigens enkele half-geblesseerde spelers in de ploeg, de regie in handen. Bij 2 - 4 miste Good Luck een cruciale strafworp, waar Korbatjo moed uit putte en terugkwam tot 4 - 4. De korfballers uit Middelharnis namen wat meer rust en zochten wat langer naar de kansen. Hierdoor ontstond er weer een gat van 2 punten. Echter kwam Korbatjo net voor rust weer langszij, 6 - 6.

In de tweede helft moest het eerste aanvalsvak, doordat er 3 geblesseerde spelers in het vak liepen, tactisch wat anders gaan spelen. Het bleef moeizaam en de ploegen hielden elkaar behoorlijk in evenwicht. Toch was het Good Luck dat halverwege de tweede helft een gaatje kon slaan en dit niet meer uit handen gaf. De slotfase was echter behoorlijk spannend, want Korbatjo kwam nog terug tot 1 doelpunt. Good Luck gaf het echter niet meer uit handen en won de strijd met 12 - 13.

Een moeizame, maar wederom belangrijke overwinning voor de ploeg van coach De Leeuw. Hopelijk loopt het volgende week in de thuiswedstrijd in de Staver om 18.40 uur tegen TOGO uit Goes allemaal wat soepeler.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (5), Arjan Zondervan (3), Marjon Soeteman (2), Jan-Willem de Vos (2) en Britt Abbas (1).