Wedstrijden > Korbatjo 2 - Good Luck 2

Datum: 24 januari 2004

Korbatjo 2 - Good Luck 2

Op 25 januari stond de uitwedstrijd tegen Korbatjo 2 op het programma. De thuiswedstrijd eindigde in een gelijkspel, dus een gemakkelijke wedstrijd zou het vandaag niet worden.

Door afwezigheid van Anne Los, Nicole v/d Berg en Dick Boeter stond Dineke Sprong vandaag in de basis en begonnen Thea Melaard en Arno Doornhein op de bank. Ook coach Elly Quak was vandaag niet aanwezig. Good Luck 1 coach Jan de Leeuw nam deze taak op zich.

In de beginfase bleven de doelpunten lang uit. Het was echter Good Luck dat op voorsprong kwam door een fout in de Korbatjo verdediging waar Myrna van Brussel van wist te profiteren. Tegen de verhouding in kwam Korbatjo gelijk en dit bleef doorgaan tot de stand van 3 - 3. Vlak voor het eindsignaal van de eerste helft wist het betere Good Luck met voorsprong de rust in te gaan. In de rust werd er dan ook met elkaar over gesproken dat hier niet verloren mocht worden.

Good Luck startte goed in de tweede helft. Het werd 3 - 5 en er leek geen vuiltje aan de lucht. Toch wist Korbatjo weer terug te komen en zelfs de voorsprong te pakken. Good Luck maakte weer 6 - 6 maar vanaf dat moment ging alles heel snel. Door pech aan de zijde van Good Luck bleven de doelpunten uit. Korbatjo ging erin geloven en het werd 10 - 6. Vanuit alle hoeken schoot Korbatjo raak. Arno Doornhein wist nog tegen te scoren, maar het antwoord van Korbatjo kwam vrijwel direct en bij 11 - 7 leek de wedstrijd dan ook wel beslist. Korbatjo scoorde nog twee maal en bepaalde de eindstand op 13 - 7.

De zes punten verschil tussen beide ploegen was zeker niet het wedstrijdbeeld. In de eerste helft was Good Luck de betere ploeg, in de tweede helft deed Korbatjo het goed. Waar bij Good Luck de ballen er niet invielen was dat bij Korbatjo wel het geval wat dus resulteerde in een zeer geflatteerde 13 - 7. Een gelijkspel was in deze wedstrijd meer op zijn plaats geweest.