Wedstrijden > Korbatjo A1 - Good Luck A

Datum: 24 januari 2004

Van uw webmaster...

Op 24 januari speelden de junioren van Good Luck de uitwedstrijd tegen Korbatjo A1 in Oud Beijerland. De tegenstander stond vóór de wedstrijd op de derde plaats, Good Luck al een aantal weken op de vijfde plaats. De winst op OZC van vorige week gaf vertrouwen en Good Luck had de thuiswedstrijd tegen Korbatjo met 10-4 gewonnen. Dit was echter een geflatteerde uitslag en gezien de stand was Korbatjo toch favoriet. In de aanval begonnen deze week Jeroen, Maarten, Thea en Amy. In de verdediging stonden Arno, Hans, Annemieke en Lindsay. Op de bank zaten Jessica, Arie Jan en Rik.

Beide ploegen begonnen aftastend aan de wedstrijd. Na een aantal minuten zoeken naar de kansen, opende Amy vanuit een schot de score voor Good Luck. Korbatjo wist al snel de gelijkmaker te scoren, maar daarna nam Good Luck het initiatief. Via 2 slimme doelpunten van Arno kwam Good Luck op een 1-3 voorsprong. Op dat moment was duidelijk dat Good Luck ook in Oud Beijerland kans maakte op de overwinning. Korbatjo kwam terug tot 2-3, maar direct daarna vergrootte Thea de marge weer naar 2 vanuit een mooi schot. Dat was tevens de ruststand.

De voorsprong van 2 doelpunten zou uiteindelijk cruciaal zijn, want in de tweede helft ging de wedstrijd qua scoreverloop gelijk op. Korbatjo kwam telkens terug tot op 1 puntje, waarna Good Luck de voorsprong weer naar 2 bracht. Nadat Korbatjo op 3-4 was gekomen, scoorde Lindsay de 3-5 vanuit een doorloopbal. Zo'n 20 minuten voor tijd kwamen alle wissels in het veld: Arie Jan voor Maarten, Rik voor Hans en Jessica voor Thea. Korbatjo kwam weer op 1 puntje, waarna Jeroen met een afstandschot voor de 4-6 tekende. De wissels moesten wat meer rust brengen in de aanval, maar het effect was eigenlijk andersom. Verdedigend werd het rommeliger en aanvallend veranderde er niet zoveel. Na de 5-6 van Korbatjo vanuit een strafworp, maakte Rik de belangrijke 5-7 uit een korte kans. In de rommelige slotfase kwam Korbatjo nog één keer terug tot 6-7, maar Good Luck hield het daarna dicht en dat was dus ook de eindstand.

Net als vorige week een overwinning met 1 puntje verschil, waar de A's volgens scheidsrechter Vogelaar een abonnement op hebben. De vreugde was er niet minder om, want deze 2 overwinningen verschaffen Good Luck wat lucht in de middenmoot van de tweede klasse. Volgende week is er weer een belangrijke wedstrijd voor de A's. Die wedstrijd tegen TOGO A1 begint om 16.20 in de Staver.

Doelpuntenmakers: Arno Doornhein (2), Amy Adriaansen (1), Thea Melaard (1), Lindsay Abbas (1), Jeroen Kars (1), Rik Weijman (1).