Wedstrijden > OZC A2 - Good Luck A

Datum: 17 januari 2004

Van uw webmaster...

Op zaterdag 17 januari moesten de A's van Good Luck naar Rotterdam voor de uitwedstrijd tegen OZC. Deze onbekende tegenstander stond vóór de wedstrijd op de zesde plaats, 1 plaats onder Good Luck. Beide ploegen hadden tot dusver 2 punten, maar OZC had 1 wedstrijd meer gespeeld. Een erg belangrijk duel dus. Good Luck kon deze week afstand nemen van de onderste plaatsen en ging dus ook zeer gemotiveerd de wedstrijd in.

Om 13.50 floot scheidsrechter Bos voor het begin van de wedstrijd. Het eerste aanvalsvak van Jeroen, Rik, Thea en Amy opende al snel de score. Thea versierde een strafworp en deze werd door Rik benut. Het verdedigingsvak van Arno, Hans, Lindsay en Jessica kon niet voorkomen dat OZC meteen daarna de 1-1 maakte. Dit herhaalde zich tot 3-3, waarbij Good Luck via Arno (korte kans) en Jeroen (schot) op voorsprong kwam, maar OZC direct gelijk maakte. OZC kwam dankzij de 4-3 uit een onterechte strafworp voor het eerst op voorsprong, maar via een stip van Lindsay kwam Good Luck weer gelijk. De rust werd bereikt met een 4-5 voorsprong dankzij een doorloopbal van Jeroen.

Meteen na rust herhaalde Jeroen dit kunstje. Good Luck had toen voor het eerst een voorsprong van 2 punten. Hier kon niet lang van worden genoten, want OZC kwam via afstandschoten terug tot 6-6. Na ongeveer 35 minuten kwam Annemieke in het veld voor Lindsay. Good Luck gaf extra gas en kwam, ondanks de warrig fluitende scheidsrechter, op een 6-8 voorsprong via een schot van Amy en een strafworp van Rik. Meteen daarna, ongeveer een kwartier voor tijd, ging Rik naar de kant voor Maarten. Arno maakte uit een strafworp de 6-9 en Good Luck leek veilig, maar de scheidsrechter dacht daar anders over. OZC mocht veel en Good Luck mocht maar heel weinig, waardoor de Rotterdammers terug konden komen tot 8-9. De show was compleet toen de scheidsrechter in de laatste minuut voor een belachelijke "overtreding" naar de stip wees. Tot opluchting van de A's werd deze gemist en direct daarna was de wedstrijd afgelopen.

Een verdiende overwinning voor de A's in een erg fysieke wedstrijd. Het kleine verschil was met name aan de scheidsrechter te danken en gaf de verhoudingen niet juist weer. Gelukkig heeft Good Luck hierdoor geen punten verloren en is de vijfde plaats nu steviger in handen. Volgende week spelen de A's samen met het eerste en tweede uitwedstrijden bij Korbatjo in Oud-Beijerland.

Doelpuntenmakers: Jeroen Kars (3), Rik Weijman (2), Arno Doornhein (2), Amy Adriaansen (1), Lindsay Abbas (1).