Wedstrijden > Good Luck 1 - Stormvogels 1

Datum: 10 januari 2004

Good Luck heeft moeite met hekkensluiter

Middelharnis. Zaterdag 10 januari waren het eerste en tweede team van Stormvogels te gast bij Good Luck. Good Luck 2 had moeite de rust te bewaren en speelde voornamelijk tegen zichzelf. Met een incomplete ploeg werd toch de overwinning behaald. Het eerste team van de korfballers uit Middelharnis traden, in een wederom goed gevulde Staver, aan tegen hekkensluiter Stormvogels uit West-Kapelle. De uitwedstrijd had Good Luck vrij eenvoudig met 11 - 19 gewonnen en vooraf heeft coach De Leeuw zijn ploeg nadrukkelijk laten blijken, dat er geen sprake van onderschatting mocht zijn. Dit bleek toch, enigszins onbewust, wel in de wedstrijd tot uiting te komen. Ondanks een 3 - 0 voorsprong had Good Luck moeite met Stormvogels. Het kon het geduld doorgaans niet opbrengen om een goede aanval op te zetten. Tevens leken de spelers van Good Luck niet zo gemotiveerd als de week ervoor tegen de nummer 2. Toch bleef Good Luck wel vechten voor de punten, zodat er met 9 - 5 gerust werd.

Ook in de tweede helft bleef Good Luck wisselvallig spelen en leek vooral verdedigend niet 100 % geconcentreerd te zijn. Ondanks dat de arbiter vaak de aanvallende duels affloot bleef Good Luck toch de kansen afmaken. Dit gebeurde diverse malen door Jan-Willem de Vos vanaf 2,5 meter, die de onreglementair afgeslagen aanvallen van Good Luck via een strafworp terecht mocht verzilveren. Toch kwam Stormvogels halverwege de tweede helft op twee punten van Good Luck, 14 - 12. Maar met name door goed verdedigend werk van Nico Overduin bleef Good Luck op de been en kon het verder zoeken naar doelpunten. De slotfase speelde Good Luck wederom professioneel uit en het laatste fluitsignaal klok bij een stand van 18 - 15.

Geen mooie wedstrijd van Good Luck, maar het belangrijkste is dat de punten van zowel Good Luck 1 als 2 wederom in Middelharnis zijn gehouden. Het publiek had er misschien wat meer van verwacht, maar ondanks dat Stormvogels hekkensluiter is speelde het onverwacht een goede wedstrijd. Hopelijk laat Good Luck volgende week tegen DVS in Hendrik Ido Ambacht weer zo’n goed resultaat zien.

Doelpunten Good Luck: Jan-Willem de Vos (6), Marcel Kievit (3), Nico Overduin (3), Samantha de Vos (3), Britt Abbas (1), Liesbeth Los (1) en Arjan Zondervan (1).