Wedstrijden > Good Luck 2 - Stormvogels 2

Datum: 10 januari 2004

Good Luck 2 - Stormvogels 2

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen Stormvogels 2 op het programma. Stormvogels 2 heeft net als DVS en Oranje Zwart nog maar twee punten en vecht dus nu al tegen degradatie. Kim Noteboom was vandaag afwezig en ook kon Good Luck 2 nog niet beschikken over de geblesseerde Nicole v/d Berg. Daarom begon Thea Melaard vandaag in de basis. Jessica de Vos en Gijsbert Gille zaten op de bank.

Good Luck begon zeer scherp en al direct in de eerste aanval werd er gescoord uit een strafworp. Ook Stormvogels verzilverde de eerste aanval en de wedstrijd leek gelijk op te gaan. Toch kon Good Luck een tussensprintje maken en op 4 - 1 komen. Vanaf dat moment ging het moeizamer. Stormvogels speelde erg onrustig en nam Good Luck hierin mee. Dit resulteerde vanzelfsprekend in veel fouten bij beide ploegen. Stormvogels haalde hier het meeste voordeel uit en kwam zelfs op een 4 - 5 voorsprong. Verder maakte Good Luck ook vaak ook de kansen niet af. Pas vlak voor rust gebeurde dit en kon er toch gerust worden met een 7 - 5 voorsprong.

De tweede helft begon goed voor Good Luck. De ruststand werd verder uitgebouwd en er werd goed geprofiteerd van de fouten die Stormvogels maakte in de verdediging. Een 10 - 5 tussenstand was hiervan het resultaat. Stormvogels kwam even terug tot 10 - 7, maar daar hield het dan ook wel weer mee op. Good Luck kon een marge van zes doelpunten maken. Dit ondanks de scheidsrechter, die de wedstrijd toch al niet in de hand had en aan beide kanten warrig floot. Jessica de Vos verving Thea Melaard, zodat ook zij nog aan wat speeltijd kwam. In de eindfase wisselde de ploegen elkaar nog af met wat doelpunten, maar de zege kwam niet meer in gevaar. Bij het eindsignaal stond er de stand van 14 - 10 op het scorebord.

Door deze overwinning staat Good Luck 2 nog steeds op de derde plaats en wordt er dus volop meegedaan voor de bovenste plaatsen.

Doelpunten: Leo v/d Made (3), Myrna van Brussel (2), Adwin Krijger (2), Dick Boeter (2), Ingmar Adam (2), Gijsbert Gille (2), Petra v/d Valk (1)