Wedstrijden > Good Luck 1 - Oranje Zwart 1

Datum: 3 januari 2004

Good Luck versterkt koppositie

De eerste competitiewedstrijd van 2004 was voor korfbalvereniging Good Luck de thuiswedstrijd tegen Oranje Zwart uit Mijnsheerenland. Dit is ook de grootste concurrent in de strijd om de koppositie, met slechts 2 punten achterstand op het ongeslagen Good Luck. Oranje Zwart probeerde in de beginfase Good Luck te verrassen met een moordend hoog tempo. Dit leek te lukken, want binnen enkele minuten hadden zij een 1-4 voorsprong gerealiseerd. Good Luck is echter veerkrachtiger geworden en men vocht zich op knappe wijze terug. Met nog enkele minuten te spelen voor rust stond Good Luck zelfs op een 7-5 voorsprong en was ook de betere ploeg. Echter door te slap verdedigen kon Oranje Zwart snel achter elkaar scoren, zodat het weer 7-7 werd. Ruim 2 minuten voor het rustsignaal raakte een speler van Oranje Zwart zwaar geblesseerd en moest met de ziekenwagen worden afgevoerd. De wedstrijd lag hierdoor ca. 20 minuten stil en de ploegen gingen na deze lange onderbreking, uit voorzorg voor verder blessures, direct rusten. Belangrijk zou het zijn wie deze nare onderbreking het best kon verwerken en sterk uit de startblokken kon komen. In tegenstelling tot de eerste helft was het nu de ploeg uit Middelharnis. Via twee schoten van Jan-Willem de Vos en iets later door doelpunten van Britt Abbas en Marcel Kievit werd een gat van vier doelpunten geslagen. Ondanks verwoede pogingen van Oranje Zwart kon Good Luck hun voorsprong behouden. Het laatste kwartier ging het toch al ruw spelende Oranje Zwart zich nog meer toeleggen op a-sociaal gedrag. Naast onnodig hard duw- en trekwerk probeerde men ook nog vrije worpen uit te lokken met lachwekkende schwalbes. De scheidsrechter had geluk dat de wedstrijd niet uit de hand liep, want een ieder was het provocerende en irritante gedrag van deze ploeg zat. Good Luck was na het eindsignaal echter de lachende ploeg, want men won de wedstrijd verdiend met 15-12. Hiermee heeft men de koppositie flink versterkt en is men het jaar 2004 sterk begonnen. Eerder had ook Good Luck 2 ruim gewonnen van Oranje Zwart 2, zodat de feeststemming in de goed gevulde Staver compleet was.

Doelpuntenmaker(s): Marcel Kievit (4), Jan-Willem de Vos (4), Arjan Zondervan (3), Samantha de Vos (2), Liesbeth Los (1), Britt Abbas (1)