Wedstrijden > RWA 1 - Good Luck 1

Datum: 16 december 2003

Good Luck is uitgebekerd

Rhoon. Dinsdag 16 december was de sporthal in Rhoon het decor voor de achtste finale in de strijd om de Rotterdams Dagblad bokaal tussen RWA en Good Luck. Good Luck had zich vooraf geen illusies gemaakt de strijd winnend af te sluiten tegen eersteklasser RWA. De twee klassen verschil was in de wedstrijd niet echt te merken in het scoreverloop. Halverwege de eerste helft kwam Good Luck zelfs op een 6 - 7 voorsprong. Echter kon RWA net voor rust met fraaie afstandschoten het verschil maken. De ploegen gingen met 14 - 8 de kleedkamers in.

In de tweede helft gooide Good Luck nog meer de schroom van zich af en liet het publiek zien dat er in de derde klasse ook gekorfbald kan worden. Good Luck vocht zich terug in de wedstrijd en kwam tweemaal tot op twee doelpunten verschil met RWA (15 - 13 en 17 - 15). Toch bleek RWA in de slotfase te sterk, maar was wel verrast door het sterke spel van Good Luck. De scheidsrechter floot bij 21 - 17 de wedstrijd af. Met deze stand tegen deze ploeg verliet de ploeg van coach De Leeuw met opgeheven hoofd het veld. Een fraaie prestatie tegen een eersteklasser.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (6), Arjan Zondervan (6), Jan-Willem de Vos (2), Samantha de Vos (2) en Nico Overduin (1).